A Pirelli új gumikeverékeket fejlesztett ki 2012-re, "kockásabb" és lágyabb keverékeket biztosít a csapatok részére.
A gumiszállító 2011-ben sikeresen visszatér a sportba, a gyorsan elkopó abroncsok miatt számos boxkiállást és szorosabb versenyeket lehetett látni, ezzel együtt az előzés is könnyebbé vált. A 2012-re a keverékek a szuperlágy kivételével megváltoztatásra kerültek, a gumik lágyabbak és tartósabbak lettek. A "kockásabb" profil stabilabb tapadást biztosít, az új aerodinamikai szabályokat próbálja ellensúlyozni. "A tavalyi pozitív tapasztalatok után a csapatok arra kértek minket, olyan karakterű abroncsokat biztosítsunk, amelyek hozzájárultak a 2011-es látványos versenyekhez" - közölte a Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera. "Ezt tettük, optimalizáltuk a keverékeket és profiljukat azért, hogy még jobb és stabilabb teljesítményt tudjanak nyújtani, ezt kombináltuk a 2011-ben alkalmazott nagymértékű kopással. Újra megjósolhatatlan versenyekre számítunk, különböző stratégiákra és számos boxkiállásra: olyanokra, melyet a csapatok és a nézők is élveztek tavaly. A 2011-es szezon során zajlott az új keverékek fejlesztési munkája, köszönhetően a lenyűgöző tanulási folyamatnak és mérnökeink reakcióidejének, akik az előttünk álló szezon alatt tovább folytatják a fejlesztést." A négy slick keverék jelölése változatlan marad, míg az intermediate abroncs zöld, az esőgumi kék jelölést kap. Az esőgumik a Cinturato nevet kapták, ezt az elnevezést már használta a Pirelli az 1950-es években a Formula-1-ben.
A puding próbája a kostoló.
VálaszTörlés