Kimi Räikkönen első napján mély benyomást tett Eric Boullier-re, a Lotus csapatfőnökére. Räikkönen két év kihagyást követően ült először Forma 1-es autóba. Eric Boullier elmondta, hogy Räikkönen nagyon jó visszajelzéseket adott az autóról, annak ellenére, hogy csak demo abroncsokat használhatott.
„Azt kell mondjam, az első nap nagyon pozitív volt.” – mondta Boullier. „Láthattuk, hogy az egész csapat nagyon elégedett Kimi visszajelzéseivel, és maga Kimi is nagyon boldognak látszott, hogy ismét autóba ülhetett. Nagyon gyorsan visszatértek az érzései és jó látni, hogy hamar erős kapcsolatot alakított ki a csapattal.”
„Nyilvánvaló, hogy az R30 teljesen más, mint az új autó, de egyértelműen izgatottan várja az első tesztet Jerezben. Csapatunkat olyan emberek alkotják, akik igazán a versenyzésnek élnek és Kimi nagyon passzol ebbe.”
Alan Permane kiemelte még Räikkönen professzionalizmusát, hozzáállását, ami ösztönző lesz az elkövetkező évekre.
„Mindig nagyon jó olyan top versenyzővel együtt dolgozni, aki nem csak gyors, de professzionális is, és Räikkönen rendelkezik ezekkel a jellemzőkkel. A visszajelzései kiválóak, a megjegyzései tömörek és lényegre törőek. Már nagyon várjuk, hogy egy jó szezont teljesítsünk vele.”
Azért a Lotus (Renault) nem Ferrarri, így ha visszanyeri korábbi formája nagyobb részét, akkor sem fogja tudni megismételni ezzel a gyengébb autóval a sikereit. Még az is elképzelhető, hogy a túlzott elvárások miatti 1-2 év családás F1-es szereplésének befejezését eredményezi.
VálaszTörlésRäikkönen két versenytávot tett meg.
VálaszTörlésKimi Räikkönen pozitív mérleget vont, miután kedden befejezte első tesztjét új csapatával, a Lotusszal a spanyolországi Valenciában. A két nap alatt összesen 171 kört, azaz mintegy 685 km-t tett meg.
"Minden jól ment ma, ez a két nap sokat segített nekem" - mondta. "Annak ellenére, hogy egy két évvel ezelőtti autót vezettem a Pirelli bemutatógumijain, rengeteget tanultam a csapatról és a mérnökökkel folyatott közös munkáról. Ezért Jerezben, az első hivatalos teszten már teljes egészében az új autóra koncentrálhatok majd. Nagyszerű érzés volt újra F1-es autóban ülni, ebből a szempontból teljesen pozitív élményeket szereztem."
A hétfői három után Räikkönen kedden már négy garnitúra gumit használt el, és a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane is elégedett volt a teljesítményével.
"Ismét jó napot zártunk Kimivel Valenciában" - mondta. "Délelőtt a beállításokkal foglalkoztunk, különös tekintettel az első és hátsó kerékdőlésre. Délután nagyon kevés benzinnel időmérő-szimulációkat teljesítettünk két új szett gumin, majd egy 27 körös etap következett, aminek nagyon magas üzemanyagszinttel vágtunk neki."
"Kimi tegnap óta gyorsabb lett, amire számítottunk is, s lebonyolítottunk vele számos rajtot, bokszkiállást és kuplungolás-szimulációt. Valójában még a tervezettnél korábban is fejeztük be a programunkat. Összességében eredményes és hasznos két napon vagyunk túl."
Raikkönen célja egy újabb világbajnoki cím
VálaszTörlés„Természetesen mindig a világbajnoki győzelem a cél. Jó lenne egy újabb világbajnoki győzelem, de nem vagyok ennek a megszállottja. Ez nem azt jelenti, hogy csak a móka kedvéért vezetek ismét, mert az nem normális, ha nem akarsz győzni” – nyilatkozta Raikkönen a finn MTV3 televíziónak. – „Nem lehetsz nagyon boldog a második, vagy a harmadik hellyel, győzni azonban nem lehet mindig, és ezért azt is tudnod kell, hogy hogyan is birkózzál meg ezzel.”
Raikkönen azt is elárulta, hogy nagyon elégedett a csapattal és kifejezetten kellemes meglepetés volt számára a Lotusnál uralkodó légkör. „Teljesen más hangulat van itt a Lotusnál, mint az előző csapataimban. A Lotusnál nincsenek ideges emberek és a légkör nagyon baráti.”
A raliból visszatérő Raikkönen azt is megerősítette, hogy Robert Kubica sajnálatos rali balesete miatt a Lotus nem igazán szeretné, ha más autóverseny szakágakban is csillogtatná a tudását a következő két évben. „A csapat nagyon óvatos azok után, ami Kubicával történt. Nem lehetnek többé ilyen hobbijaim, de ez más csapatoknál is így van. Teljesen érthető, hogy próbálnak megvédeni. Talán meg tudunk majd állapodni egy bizonyos ponton, hogy mit tehetek és mit nem. Másrészről ugyanis a mindennapi élet során is megsérülhetsz. Majd meglátjuk, én nagyon remélem, hogy vezethetek a raliban, azonban még biztosan várnom kell erre egy keveset.”