2010. január 11., hétfő

Új Formula-1-es csapatok: Virgin Racing

 A korábbi FIA elnök, Max Mosley kívánsága mindig az volt, hogy friss vér érkezzen a Formula-1-be; előrelátta, hogy a gyári csapatok a gazdasági világválság miatt elhagyhatják a Formula-1-et, sajnos jóslata igaznak bizonyult. A Honda, Toyota és a BMW visszalépett a Formula-1-ből és 2010-ben csak a Renault, Mercedes és a Ferrari képviselteti magát a nagydíjakon. Azonban, a Renault többségi tulajdonát a Genii felvásárolta, így csak a gyártó neve szerepel a versenysorozatban.


Peter Saubernek sikerült megmentenie a BMW csapatot és BMW-Sauber név alatt versenyez tovább, noha a BMW támogatását nem élvezi. Az új csapatok nélkül csak kilenc alakulat, vagy 18 autó állna a Bahreini Nagydíj rajtrácsán, március 14-én. Ez még rosszabb lenne, ha a Renault és a Sauber nem menekült volna meg, akkor hét csapat, 14 autóval vágna neki a 2010-es szezonnak.

Ha visszatekintünk az 1989-es és 1990-es évekre, rekordszámú csapatot találhatunk a Formula-1-ben: húsz csapat versenyzett ebben a két szezonban. Csak néhány név közülük: Lola, EuroBrun, March, Osella, Dallara, Minardi, Onyx, AGS, Coloni. A sok csapat miatt az FIA elő-időmérő edzést rendezett, amely után a négy leglassabb pilóta kiesett, majd a normál időmérő edzés után szintén négy pilóta búcsúzott. A jelenlegi rendszerhez hasonlóan csak 26 autó rajtolhatott el ekkor. A Cosworth motorgyár a húsz csapatból 10-nek szállított motort 1990-ben, 2010-ben a Cosworth öt csapatot: a Williamset és a négy új csapatot látja el erőforrásokkal.

2009-ben az FIA négy új csapat érkezését jelentette be: Lotus F1, Virgin Racing, US F1 és Campos Meta. A következő napokban megpróbáljuk közelebbről megvizsgálni az új csapatokat és személyzetüket, akik mögöttük állnak. A második részben a Virgin Racing csapatot vesszük górcső alá.

Virgin Racing
Csapatfőnök: Alex Tai
Sportigazgató: John Booth
Technikai igazgató: Nick Wirth
Versenyigazgató: Graeme Lowden
Pilóták: Timo Glock, Lucas di Grassi
Tartalékpilóták: Alvaro Parente, Liuz Razia
Karosszéria: Wirth Research
Motor: Cosworth
Partnerek: Bridgestone, Carbon Green, Clear, CSC, FxPro, Kappa, Marussia, Oxigen

A csapat
2009 decemberében, Richard Branson Virgin birodalmának pénzügyi injekciója után kapta meg a csapat jelenlegi nevét, eredetileg Manor Grand Prix néven adták le nevezésüket a Formula-1-be. A csapat főhadiszállása Dinningtonban található, Nick Wirth Wirth Research vállalata fejlesztette és építette meg az autót bicesteri központjában.

Alex Tai elmondta: "A Virgin Racing valódi versenycsapat, melyet valódi versenyzők alapítottak és amelynek előre meghatározott útja van a siker eléréséhez. Ezt fogjuk szem előtt tartani, de ugyanakkor csapatként szeretnénk dolgozni, amelynek nagyszerű a lelki ereje. Örömmel várjuk a sporthoz való hozzájárulásunkat és a rajongókat. Izgatott és optimista vagyok."

A személyzet
A csapatfőnök, Alex Tai valódi pilóta, a Királyi Légierőnél dolgozott Cranwellben. Az üzletet kombinálta a repüléssel, 1995-ben egy Airbus A340-est vezetett Richard Branson Virgin Atlantic légitársaságánál. Ekkor kezdődött Alex szoros munkakapcsolata a Virgin vezetőjével. 2004-ben részt vett a Virgin Galactic projektben, a vállalat kereskedelmi repüléseket folytat a világűrbe. 2010-ben mindkét lábbal a földön kell járnia, a Virgin Racing csapatot fogja irányítani.

A sportigazgató, John Booth az 1970-es évek végétől 1989-ig versenyzett. Ezután megalapította a Manor Motorsportot és csapata előbb a Formula Renault, majd a Formula-3 versenysorozatban állt rajthoz. A Manor Motorsport az egyik legjobb nemzeti és nemzetközi csapat, a korábbi Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is a Manor Racingnél kezdte pályafutását.

Wirth, a korábbi Simtek Formula-1-es csapat tulajdonosa aerodinamikus pályafutását a March Engineeringnél kezdte és az 1988-1989-es Leyton House Formula-1-es autót tervezte. 1996-tól 1999-ig a Benetton csapat aerodinamikusa és főtervezője volt.

A versenyigazgató, Graeme Lowden társalapítója volt az Eiger Racing Formula Renault csapatnak, évekig a Manor Motorsport ellen versenyeztek, de 2000-ben csatlakozott a Manor csapathoz. Lowden vállalata, a Nomad Digital, a WiFi hálózat specialistája, nem meglepő, hogy a Virgin Trains az egyik ügyfele. 2009 elején Lowden a Manor Motorsport előrelépésén dolgozott, miután találkozott Wirth-tel a Manor leadta nevezését az FIA-nál, amelyet 2009 júliusában a szervezet el is fogadott.

Az autó
Az autót és aerodinamikai alkatrészeit a CFD-vel (számítógépes folyadékáramlás) készítették. Ez volt az első alkalom a Formula-1 történetében, hogy egy autót teljes egészében ezzel a techikával készítettek és nem a hagyományosan megszokott szélcsatornát használták. A technikai igazgató, Wirth hisz a CFD tervezés jövőjében és véleménye szerint a csapat sok pénzt takaríthat meg. A Virgin Racing még nem közölt egyetlen képet, vagy videót az új autójáról. Ők az egyetlen csapat, akik még nem jelentették be, melyik teszteken vesznek részt Spanyolországban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése