Peter Saubernek sikerült megmentenie a BMW csapatot és BMW-Sauber név alatt versenyez tovább, noha a BMW támogatását nem élvezi. Az új csapatok nélkül csak kilenc alakulat, vagy 18 autó állna a Bahreini Nagydíj rajtrácsán, március 14-én. Ez még rosszabb lenne, ha a Renault és a Sauber nem menekült volna meg, akkor hét csapat, 14 autóval vágna neki a 2010-es szezonnak.
Ha visszatekintünk az 1989-es és 1990-es évekre, rekordszámú csapatot találhatunk a Formula-1-ben: húsz csapat versenyzett ebben a két szezonban. Csak néhány név közülük: Lola, EuroBrun, March, Osella, Dallara, Minardi, Onyx, AGS, Coloni. A sok csapat miatt az FIA elő-időmérő edzést rendezett, amely után a négy leglassabb pilóta kiesett, majd a normál időmérő edzés után szintén négy pilóta búcsúzott. A jelenlegi rendszerhez hasonlóan csak 26 autó rajtolhatott el ekkor. A Cosworth motorgyár a húsz csapatból 10-nek szállított motort 1990-ben, 2010-ben a Cosworth öt csapatot: a Williamset és a négy új csapatot látja el erőforrásokkal.
2009-ben az FIA négy új csapat érkezését jelentette be: Lotus F1, Virgin Racing, US F1 és Campos Meta. A következő napokban megpróbáljuk közelebbről megvizsgálni az új csapatokat és személyzetüket, akik mögöttük állnak. Ebben a harmadik részben az USF1 Team csapatot ismerhetjük meg.
US F1 Team:
Csapatfőnök: Ken Anderson
Sportigazgató: Peter Windsor
Csapatvezető: John Anderson
Irányítási igazgató: Dave Stubbs
Pilóták: José Maria Lopez, James Rossiter
Tartalékpilóta: nincs bejelentve
Karosszéria: US F1
Motor: Cosworth
Partnerek: Crawford Composites, Fiber Dynamics, CRG, Fibreworks, EMCO Gears, YouTube
A versenypilótákat hivatalosan még nem jelentették be.
A csapat:
Ken Andersonnak és Peter Windsornak mindig az volt az álma, hogy egy teljesen amerikai Formula-1-es csapatot működtethessenek, az autót Amerikában építették, előnyt szerezve a rejtett Amerikai technológiákból, melyet a Formula-1-es boxutcában már látni lehetett, a csapat tehetséges emberekből áll, újfajta technológiát alkalmaznak és céljuk, hogy a Formula-1-be egy olyan termékkel érkezzenek, amely a legjobb, amit Amerika készíthetett. Több amerikai versenyző is indult a Formula-1-ben: Phil Hill 1961-ben világbajnokságot nyert, majd 1978-ban Mario Andretti is bajnoki címet ünnepelhetett.
A csapat főhadiszállása az autósport amerikai fővárosában, Charlotte-ban van. Azonban, az alakulat teszt-, versenyautó fejlesztő és logisztikai főhadiszállása MotorLand Aragonban, Észak-Spanyolországban, Alcaniz mellett található. A MotorLand Aragon autósport komplexumot Hermann Tilke tervezte Formula-1-es és MotoGP-s utcai pályának, amelyből csak egy van Európában. A komplexum tartalmaz sportlétesítményeket, technológiai területet, valamint szabadidős- és kulturális tevékenységre is használható építményeket.
A személyzet:
A csapatfőnök, Ken Anderson már 30 éves tapasztalattal rendelkezik az autósportban, az évek során számos Indy 500 és IndyCar győztes autót épített és tervezett, a Ligier és az Onyx Formula-1-es csapatok, valamint a windsheari szélcsatorna technikai igazgatója volt.
Peter Windsor riporterként és újságíróként tett szert 35 éves tapasztalatra a Formula-1-ben. Tanácsadója volt Nigel Mansell-nek és Carlos Reutemann-nak, a brit Autocar magazin sportszerkesztője volt, valamint dolgozott a Williams F1 csapatnak is, jelenleg az F1 Racing magazin futamszerkesztője, ahol versenybeszámolókat és színes riportokat ír, igazgatója a Fifty-Four Nine vállalatnak, amely Formula-1-es, GP2-es és Formula-3-as pilótákat edz. Windsor felelős a csapat irányításáért, a pilótaválasztásért és a fejlesztésért. Ha hangja ismerősnek hallatszik az nem meglepő, hiszen dolgozott a FOM-nál és ő volt az egyik, aki a verseny és az időmérő edzés utáni sajtótájékoztatón a pilótákat kérdezte.
Az ausztrál John Anderson Ken Anderson barátja, az 1980-as években került Amerikába. 30 éves tapasztalattal rendelkezik a nyitott versenyautók terén, dolgozott Gerry Forsyth-tel, Barry Greennel, Dan Gurney-vel, Rick Gallesszal, AJ Foyt Jr-ral és Kenny Bernsteinnel. Gil Ferran amerikai Le Mans Acura csapatát hagyja el, ahol hasonló pozícióban dolgozott. John Anderson irányítja az USF1 csapat műveleteit Charlotte-ban és Európában, valamint felügyeli a tesztelést. Tapasztalt szerelő, csapatvezető és versenystratéga.
Dave Stubbs a csapat művelei igazgatója. Stubbs a Williams-nél, a Brabhamnál, a Stewart Grand Prix-nél és a Jaguar Racingnél is dolgozott, valamint az A1GP versenysorozatban a korábbi Formula-1-es pilóta, Jan Lammers irányította Holland A1GP csapat alkalmazottja is volt.
Chad Hurley, a YouTube társalapítója lesz az USF1 csapat legnagyobb befektetője, aktív szerepet vállal a szponzorkeresésben, a külső kommunikációs aktivitásban és erősíti az USF1 csapat megjelenését a különböző médiákban és kampányokban.
Az autó:
Mint a Virgin Racing, az USF1 is a CFD technológiát részesítette előnyben, habár a csapat elmondta, használni fogják a windshear-i szélcsatornát is. A csapat igénybe veszi a Crawford Composite (ők gyártják az autó alkatrészeit), a Raceworks (ők tesztelik a kész autót) segítségét, valamint a CFD vállalat, a Corvid is nekik dolgozik, továbbá segítséget kapnak a McLaren Electronics Systems vállalattól is. Ezek a társaságok, mint az USF1 is, Charlotte-ban székelnek, ezzel a csapat sok pénzt takarít meg, ezért választotta a csapat főhadiszállásának Charlotte-t.
Peter Windsor a napokban elmondta, az FIA engedélyt adott számukra, hogy autójukat a Barber Motorsport Parkban teszteljék. Mivel az USF1 az egyetlen olyan Formula-1-es csapat, mely Európán kívül székel, ezért három tesztnapot kapott Amerikában és később csatlakozik a többi csapathoz, akik a jövő hónapban Spanyolországban tesztelnek. Azt is hozzátette, hogy a csapat hamarosan bejelenti pilótáit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése