A korábbi FIA elnök, Max Mosley kívánsága mindig az volt, hogy friss vér érkezzen a Formula-1-be; előrelátta, hogy a gyári csapatok a gazdasági világválság miatt elhagyhatják a Formula-1-et, sajnos jóslata igaznak bizonyult. A Honda, Toyota és a BMW visszalépett a Formula-1-ből és 2010-ben csak a Renault, Mercedes és a Ferrari képviselteti magát a nagydíjakon. Azonban, a Renault többségi tulajdonát a Genii felvásárolta, így csak a gyártó neve szerepel a versenysorozatban.
Peter Saubernek sikerült megmentenie a BMW csapatot és BMW-Sauber név alatt versenyez tovább, noha a BMW támogatását nem élvezi. Az új csapatok nélkül csak kilenc alakulat, vagy 18 autó állna a Bahreini Nagydíj rajtrácsán, március 14-én. Ez még rosszabb lenne, ha a Renault és a Sauber nem menekült volna meg, akkor hét csapat, 14 autóval vágna neki a 2010-es szezonnak.
Ha visszatekintünk az 1989-es és 1990-es évekre, rekordszámú csapatot találhatunk a Formula-1-ben: húsz csapat versenyzett ebben a két szezonban. Csak néhány név közülük: Lola, EuroBrun, March, Osella, Dallara, Minardi, Onyx, AGS, Coloni. A sok csapat miatt az FIA elő-időmérő edzést rendezett, amely után a négy leglassabb pilóta kiesett, majd a normál időmérő edzés után szintén négy pilóta búcsúzott. A jelenlegi rendszerhez hasonlóan csak 26 autó rajtolhatott el ekkor. A Cosworth motorgyár a húsz csapatból 10-nek szállított motort 1990-ben, 2010-ben a Cosworth öt csapatot: a Williamset és a négy új csapatot látja el erőforrásokkal.
2009-ben az FIA négy új csapat érkezését jelentette be: Lotus F1, Virgin Racing, US F1 és Campos Meta. A következő napokban megpróbáljuk közelebbről megvizsgálni az új csapatokat és személyzetüket, akik mögöttük állnak. A negyedik, befejező részben a Campos Meta csapatot mutatjuk be.
Campos Meta
Csapattulajdonos: Adrian Campos
Versenyigazgató: Daniele Audetto
Technikai igazgató: Toni Cuquerella
Pilóta: Bruno Senna
Tartalékpilóta: nincs bejelentve
Karosszéria: Dallara
Motor: Cosworth
Partnerek: Cosworth, Dallara, Xtrac
A csapat
Adrian Campos, korábbi F1-es pilóta az az ember, aki szerencsét akar próbálni saját versenycsapatával. A Campos csapat jelenleg is aktív az európai Formula-3-as bajnokságban. A csapat hatszor nyert egyéni bajnoki címet és ötször konstruktőri trófeát a GP2-ben, a Nissan bajnokságban és a Formula-3-as Eurószériában.
A Campos Meta együttműködést folytat a Campos Racinggel és a Meta Image-dzsel, a sport-marketing vállalattal, amely sportesemények megrendezésében és menedzselésében vállal úttörő szerepet. Továbbá a Meta foglalkozik szponzorációs lehetőségek felderítésével és marketing tervezéssel. Ők fogják a csapat üzleti oldalát képviselni. A Campos marketing és adminsztrációs központja Madridban található, míg a technikai központ a Campos Racing főhadiszállásán, Valenciában van.
A személyzet
Adrian Campos 1987-ben és 1988-ban volt aktív versenyzője a Formula-1-nek, 21 versenyen vett részt. 1986-ban a Tyrrell csapatnál tesztelt, 1987-ben és 1988-ban a Minardi csapatnál versenyzett. Formula-1-es pályafutása után a spanyol túraautó bajnokságban szerepelt, 1994-ben bajnoki címet szerzett. Az 1997-es szezon után úgy döntött, befejezi aktív pályafutását, csapatirányító szerepet szánt magának és megalapította az Adrian Campos Motorsportot. A spanyol Marc Gené és Fernando Alonso pályafutását a Campos Motorsportnál (melyet később Campos Racingnek neveztek át) kezdte. 2008 októberében eladta GP2-es csapatát Alejandro Agagnak és jelenleg Barwa Addax néven versenyeznek a GP2-ben.
A versenyigazgató, Danielle Audetto ismerős név a Formula-1-es paddockban. Ralis pályafutását navigátorként kezdte a jelenlegi Ferrari elnök, Luca di Montezemolo és Sandro Munari gyári Lancia csapatában. Miután lábsérülést szenvedett, a Fiatnál vezető beosztást kapott. 1976-ban a csapatfőnököt, Montezemolót helyettesítette a Ferrari Formula-1-es csapatnál és 1977-ben világbajnokságot nyert Niki Laudával. Dolgozott a Ligier, Arrows és a Renault Formula-1-es csapatoknál.
A technikai igazgató, Toni Cuquerella Robert Kubica mérnöke volt a BMW-Sauber csapatnál. A Camposnál a brazil Bruno Sennával dolgozik együtt, a híres Ayrton Senna unokaöccsével, aki három Formula-1-es bajnoki címet szerzett és az 1994-es San Marinói Nagydíjon huynt el. Campos még nem szerződtette második pilótáját, de Pedro de la Rosa erre az esélyes, habár őt már a Sauber csapattal is összehozták.
Az autó
Tavaly novemberben a Campos autóját az olasz Dallara cég tervezte, mely átment az FIA többszörös tesztjén. Erre a tesztre a Dallara pármai gyárában került sor, ahol a Campos Meta megépítette autóját. A többi új csapathoz hasonlóan, eddig nem lehetett látni képeket a teljes autóról, de a Campos bejelentette, a február 1-i valenciai tesztre elkészülnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése