2010. január 17., vasárnap

F1 - Mi várható 2010-ben?

  Sok mindenre lehet számítani 2010-ben, amellett, hogy Richard Branson egyre több pénzt fektet a sportba.





A Flavio döntés

A francia bíróság boldog, vagy rossz új évet hozott Flavio Briatore számára. Hatályon kívül helyezték az FIA döntését, melyben eltiltották a korábbi Renault főnököt a sporttól, az ütközési botrányban való részvétel miatt. Akármi is a végeredmény, valószínűleg az ügy még nem zárult le.


26 autó a rajtrácson

Legutoljára az 1995-ös szezonban állt fel 26 autó a rajtrácsra. Most az autók ismét betöltik a teljes rendelkezésre álló rajthelyet. Nem biztos, hogy a legjobb 13 csapatot láthatjuk majd idén - figyelembe véve, hogy a Lola és az FIA által korábban preferált Prodrive csapat sem kapott indulási jogot. De egy biztos: látványos versenyekre számíthatunk. A pályabíráknak több dolguk lehet, az élen állóknak több versenyzőt kell lekörözniük és Monacóban tumultus lehet a rajtrácson.


Szakértő versenybírák

Mosley folyamatosan ellenezte, Todt pedig azonnal bevezette; az ötletet, mely szerint versenypilótát ültessenek a bírák közé. Négy ítész ül majd minden versenyen egy teremben, az eddigi három helyett. Őket egy kisebb csoport bírából és korábbi pilótákból választják ki, közülük egyik, a nemzeti sportszövetséget képviseli versenyenként. A négy stewart minden versenyen elnököt választ maguk közül. Legalább lehetőség lesz következetes döntést hozni, amely az utóbbi években teljesen hiányzott.
Schumacher visszatérése

Ez az, amiért várni lehet a bahreini szezonnyitót, Felipe Massa baleset utáni visszatérése mellett. De tehetséges újoncok és az új csapatok miatt a médiák nem valószínű, hogy letáboroznak a Mercedes boxánál. Azonban a legsikeresebb versenyző visszatérése biztosan a legnagyobb hír lesz a Sakhir Circuit versenypályán.


A Senna név visszatérése

Ha a Campos csapat időben összerakja autóját - melyről Bernie Ecclestone nincs meggyőződve -, akkor Bruno Senna bemutatkozhat a Formula-1-ben. Ekkor egy minden kategóriában győztes pilótát láthatunk a pályán, valamint a Formula-1-es rajtrács egyik legsikeresebb versenyzőjének unokaöccsét. Bruno nem szeretne Ayrtonra hasonlítani, de bármilyen Schumacherrel folytatott harccal ismét felelevenedhet az újságok címlapján a régi Schumacher vs Senna főcím. De, Bruno sokkal inkább Senna-örökös, mint Tony Fernandes Lotus csapata Lotus-utód.


Hamilton vs Button, Massa vs Alonso, Rosberg vs Schumacher párharc

2010-ben több, csapaton belüli harcra is számíthatunk, ez már akár Bahreinben is látható lesz. Hamilton szeretné megmutatni Buttonnak, ki a jobb világbajnok, Massa szeretné fenntartani csapaton belüli megbecsülését, Nico Rosberg szeretne élni a lehetőséggel, Vettel pedig a legjobb német pilóta szeretne lenni.

Koreai Nagydíj

Minden új pályán, melyet Hermann Tilke tervezett, ott a reménykedés és az elvárás. A hibák akkor jelentkezhetnek, amikor a médiák megérkeznek az új pályára, megnézik az épületeket és a lelátókat, megtekintik a boxokat és a hoteleket A nagy számok törvénye miatt azonban a - most újnak számító - pályák előbb-utóbb kikerülnek a versenynaptárból.
Változások Silverstone-ban

A silverstone-i pálya vezetése bejelentette, egy új aréna részt alakítanak ki a pályán a márciusi - a MotoGP versenyre - és elképzelhető, hogy júliusban a Formula-1-es autók is igénybe vehetik ezt a szakaszt. A dolgok jelenlegi állása szerint a pálya 17 évig rendezhet versenyeket.


Változások Monacóban?

Tavaly nyáron, amikor a munkagépek a monacói alagút kijáratánál dolgoztak, felbontották a sikánhoz levezető utat. Ez azt jelenti, hogy egyenes út fog levezetni az alagútból és a sikán kihagyásával előzési lehetőség adódik a Monacói Nagydíjon? Egyenlőre csak reménykedhetünk.


Feltankolt autók

Lehet egy rossz döntés volt, de 2010-re betiltották a tankolást, a pilótáknak több üzemanyaggal kell tesztelniük és versenyezniük. Míg tavaly a szabadedzéseken relatíve kevés üzemanyaggal köröztek a pilóták, az idei szezonban az autó beállításaira komolyabb figyelmet kell szentelni. Az időmérő edzésen kevés üzemanyaggal mennek majd, a versenyt pedig 300 kilométerre megtankolva kezdik meg. Így a kisebb hibák esélye nagyobb. Ezekhez a körülményekhez kell mindenkinek, még Michael Schumachernek is alkalmazkodnia.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése