Annak ellenére, hogy az idei változtatások a műszaki szabálykönyv tavalyi radikális változtatásaitól messze elmaradnak, a 2010-es szabályok számos kulcsfontosságú különbséget jelentenek a tavalyi szezonhoz képest.
Változás: Nem engedélyezett a verseny során történő üzemanyag-tankolás
Hatás: Az autók jelentősen nagyobb üzemanyag-tartállyal lettek felszerelve, az egyes elemek hatékony elhelyezése kritikus fontosságúvá válik, a verseny során történő üzemanyag-felvétel megszűnik, a versenyek sokkal inkább a gumiabroncsokkal kapcsolatos stratégiától függenek majd, a boxkiállásokkal töltött idő jelentősen lerövidül (kb. 4 másodperc, vagy még ennél is kevesebb), az autók jelentősen nehezebbek, s a verseny kezdetén lassabbak lesznek, ami viszont az abroncsok kopására, az erőátviteli elemekre és a fékek élettartamára lehet hatással.
Változás: A csapatok egységesen a KERS elhagyása mellett döntöttek
Hatás: A KERS-szel felszerelt autók előzéskor jelentkező előnye eltűnik, a csapatok sokkal nagyobb szabadságot élveznek a különféle rendszerek elhelyezésénél és a súlyelosztásnál.
Változás: Keskenyebb első abroncsok (száraz pályánál)
Hatás: A keskenyebb abroncsok kedvező hatással lesznek az autó aerodinamikájára és egyensúlyára.
Változás: Az aerodinamikai keréktárcsák nem engedélyezettek
Hatás: Ez a FOTA költségcsökkentési kezdeményezése. A csapatoknak máshol kell javítaniuk az aerodinamikai jellemzőkön.
Változás: A felnimelegítők használata nem engedélyezett
Hatás: Miközben az abroncsmelegítő paplanok továbbra is használhatók, a belső, a felnit melegítő elem használatának tiltása még kritikusabbá teszi az abroncsok felmelegítését.
Változás: A minimális súly 605 kg-ról 620 kg-ra nő
Hatás: Az autók nehezebbé válnak a pályán, a ballaszt elhelyezése hatékonyabbá válik.
Változás: A versenypályán történő aerodinamikai tesztelés nyolc napról négy napra csökken
Hatás: Megköveteli a csapatoktól, hogy a folyamatosan szűkülő lehetőségek miatt a tesztelést a versenyeken kívül oldják meg, a szélcsatornás tesztelés helyettesítheti ezt.
Változás: A biztonsági autó mögött lemaradó autók nem hozhatják be a körüket
Hatás: A biztonsági autó mögött töltött időszakok rövidebbé válnak, az újraindítás pedig gyorsabbá.
Változás: Pontokat az 1.-től a 10.-ig helyezett versenyzők kapnak (A tényleges pontozásról még nem döntöttek)
Hatás: A győztes versenyzők jutalma nagyobb, fontosabbá válik a minél jobb helyezés a rosszabb pozíciók elfogadásával szemben, a jobb pontelosztás a 2010-ben várható nagyobb mezőny hasznára válik majd.
Változás: A versenyhétvége során történő motorcsere 10 helyes hátrasorolással jár
Hatás: A motor élettartama és hatékony felhasználása még kritikusabbá válik, főleg a szezon vége felé.
mar alig bírom kivárni a verseny kezdetet
VálaszTörlés