2010. június 23., szerda

Hivatalos: 2011-től a Pirelli szállítja a gumikat a Forma-1-nek

 Az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy 2011-től a Pirelli lesz a Formula-1 gumiszállítója, mely az eddigi partnert, a japán Bridgestonet váltja.

A Pirelli volt talán a legesélyesebb pályázó erre a szerepre, bár versenyben volt az Avon és a Michelin is. A Bridgestone sok éven át szállította az abroncsokat Bernie Ecclestone és s csapatok számára, de úgy döntöttek, hogy kivonulnak a száguldó cirkusz világából. 


Az FIA tájékoztatásában ez áll: „A Pirelli lesz a Formula-1-es Világbajnokság egyedüli hivatalos gumiszállítója, 2011-től három éven keresztül. Az olasz cégnek 44 F1-es futamgyőzelme van és nagyon sok sikeres időszakot töltött el a sportágban 1950-től kezdve. Utoljára 1991-ben indult versenygép Pirelli abroncsokkal F1-es nagydíjon.

2 megjegyzés:

  1. Az olasz gumigyártó vállalat 2011-től 2013-ig vállalta, hogy a Formula-1 minden csapata számára biztosít hat fajta abroncsot. Négy különböző keveréket száraz pályára, egyet esőre és egy intermediate gumit.

    A Pirelli az idei évben is szállít gumikat a GP3 világbajnokság számára és a következő évben vállalta a GP2-es osztály ellátását is. Ezzel az olasz gyár lesz az egyedüli beszállítója a világ legkimagaslóbb együléses sorozatainak.

    A Milan bázishelyű vállalat már jelen van szállítóként a WRC-ben, a World Superbike világbajnokságon, az Észak-amerikai Rolex Sports Car világbajnokságon, a Motocross világbajnokságon, valamint számos alacsonyabb kategóriában és egyéb sportágban szerte az egész világon.

    Az FIA, a FOTA és a FOM (Formula One Management) közösen egyeztek meg arról, hogy a 2011-es évtől a Pirelli lesz a beszállító. A gyár kész teljes garanciát vállalni a technikai és munkavégzési stabilitásra. A következő szabályokat az FIA állította fel, melyeknek megfelelően fog eljárni a Pirelli is. Négy különböző keverékű, száraz pályára alkalmas slick gumit kell majd eljuttatni a nagydíjakra, egyet kifejezetten a nagyon esős időre és egyet a kevésbé nedves, csak enyhén csúszós aszfaltra (intermediate).

    A Pirelli visszatért tehát a Formula-1 világába, mégpedig úgy, hogy egyik szeme már a jövőt fürkészi, teljes együttműködésben a csapatokkal. Fontosnak tartják az újrahasznosítást is a gumigyártás terén, ez a programjuk egyik legizgalmasabb eleme. Szintén nagyon büszkék arra, hogy 2011-től 2013-ig, egy másik szériát is ők látnak majd el abroncsokkal. A GP2-t, melyet a Formula-1 való bejutás egyik ugródeszkájának tartanak. Mivel a GP3-at már idén is támogatták, ezzel az új megállapodással a Pirelli lesz jövő évben az egyetlen olyan gumiszállító, mely a legpatinásabb sorozatoknak szállít kerekeket.

    Az olasz gyártó tervei között szerepel egy olyan közösségi kommunikáció eszköz kialakítása, mely megkönnyíti a gyártó és a csapatok közötti gyors információcserét. Ezzel kapcsolatban első számú céljaik között szerepel, hogy a technológia legmagasabb fokú eszközeit hívják segítségül, számba vegyék az újrahasznosítás fogalmát ezen a területen is, és természetesen költségbarát megoldásokat akarnak előnyben részesíteni. Ezek a lépések segítenek a Pirellinek eljutni olyan területekre, mint Latin Amerika, a Közel Kelet és az Ázsiai régió, ahol már utat tört magának a Formula-1.

    Az F1 természetesen hatalmas előnyökhöz juttatja a milánói gyárat és a hosszú távú költségvetési stratégiáját is megváltoztatja. Ez a szerződés megkoronázza a Pirelli motorsportokban elért eredményeit, kezdve egészen 1907-el, amikor a gyártó első győzelmét aratta az epikus hosszúságú Párizs-Peking versenyen.

    Fontos még említeni, hogy a korábban felsorolt kategóriákon kívül, a Pirelli több mint 70 szériába szállít gumit. A Forma-1-ben utoljára Nelson Piquet tudott győzelmet aratni 1991-ben a Benetton színeiben.

    VálaszTörlés
  2. A Pirelli befejezte kétnapos tesztjét

    A Pirelli kedden és szerdán 2011-re felkészülve Formula-1-es abroncsait tesztelte Mugellóban a Mercedes korábbi tartalékpilótájával, Nick Heidfelddel.
    Az olasz gumigyártó a Toyota TF109 autóját használta, a Toyota Motorsport mérnökei is részt vettek a teszten, mely helyi idő szerint 17 órakor fejeződött be. A Pirelli szerint az első kétnapos teszt eredményes volt, értékes adatokat gyűjtöttek azokról abroncsokról, amelyeket korábban még Formula-1-es autóra nem szereltek fel.

    VálaszTörlés