Az FIA több helyen módosította a szabályzatot és új gumiszállítót jelentett be a szerdai, Genfben megtartott ülését követően.
Gumik
A Pirelli került kiválasztásra, mint egyetlen gumiszállító az FIA Formula-1-es világbajnokságra, három éves időtartamra, mely 2011-ben kezdődik. A kizárólagos gumiszállító elfogadja az FIA sport- és technikai szabályzat szigorú szempontjait.
Csapatok dolgozóinak FIA licensze
A Formula-1 Bizottsága speciális licensz kiadását javasolta a versenytársak dolgozóinak, akik az FIA világbajnokságban részt vesznek. Ennek alkalmazhatósága a 2011-es FIA Formula-1 világbajnokságban megfontolás tárgya, ez a szabály az FIA által szervezett világbajnokságokban bevezetésre kerül a jövőben.
Biztonsági autó
Azonnali hatállyal bevezetésre kerül, nem előzhető egy autó sem addig, míg az első biztonsági autós vonalat a biztonsági autó boxutcába történő visszatérése után először át nem lépik. Azonban, ha a biztonsági autó még az utolsó kör elején is a pályán van, esetleg az utolsó körben hajt be oda, ki kell állnia a kör végén a boxutcába és az autóknak előzés nélkül, normál sorrendben kell elérniük a kockás zászlót.
Általános biztonság
Azonnali hatállyal bevezetésre kerül, amely autó szükségtelenül lassan, kiszámíthatatlanul halad, vagy potenciális veszélyt jelent más pilótákra, a versenybírák beidézik. Ez alkalmazásra kerül minden olyan autón, amely a pályán, a boxkijáratnál, vagy a boxutcában halad.
Azért, hogy az autók ne haladjanak lassan az időmérő edzés felvezető, vagy a felderítő körökben, amikor a boxutcát megnyitják a versenyre, a pilótáknak egy maximális időn belül kell körbe érniük. Ezt az időt az FIA a boxkijárat utáni biztonsági vonal és a boxbejárat előtti biztonsági autós vonal között határozza meg. A maximális időt a versenyigazgató dönti el, a szabadedzés első napját megelőzően, amely a hétvége alatt helyesbítésre kerülhet, ha szükséges.
Rajtrács
2011-től, minden pilóta, akinek az időmérő edzésen elért köre több, mint 107 százalékkal meghaladja az első etapban elért köridőt, nem vehet részt a versenyen. Kivételes körülmények között azonban, ha a szabadedzésen megfelelő köridőt ér el a pilóta, a versenybírák rajtengedélyt adhatnak az autónak. Ha ez több, mint egy versenyzőt érint, akkor a versenybírák határozzák meg a rajtsorrendet.
Pilóta által állítható karosszéria elemek
2011-től az állítható karosszéria elemeket a pilóta a verseny megkezdése előtt aktiválhatja és kizárólag az előzési lehetőségek javítására a verseny során, két kör elteltével.
A pilóta csak akkor aktiválhatja az állítható elemeket a versenyen, amikor erre az irányító elektronika engedélyt ad. Erre csak akkor lesz lehetősége, ha a pilóta kevesebb, mint egy másodperccel követi az előtte haladót. A rendszer letiltásra kerül, amint a pilóta a fékre lép a rendszer aktiválása után.
Az FIA, miután minden csapattal konzultált, kialakította azt a követési időt, amelyen belül az állítható elemeket használni lehet.
Aerodinamikai hatékonyság
Kivéve azokat az elemeket, amely a pilótának szükséges az állítható elemek működtetéséhez, a rendszer, egységek, vagy eljárások, amellyel a pilóta meg tudja változtatni az autó karakterisztikáját, 2011-től betiltásra kerül.
Súly
2011-től az autók minimális súlyának a 640 kilogrammot el kell érnie.
Üzemanyag-mennyiség
Azonnali hatállyal kerül bevezetésre, ha üzemanyagmintát kell adni az edzés után, akkor az autónak saját erőből kell visszatérnie a boxba.
Licenszek
Tekintettel pályafutására és Formula-1-es tesztelések során eltöltött idejére, a Motorsport Világtanács négy versenyre szóló próbaidős szuperlicenszt ad a kínai pilótának, Ho-Pin Tungnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése