2010. március 17., szerda

F1 - Bahrein: Csapatról csapatra

  A Bahreini Nagydíjjal kezdetét vette a 2010-es Formula-1-es világbajnokság. Lássuk egyesével, hogyan szerepeltek a csapatok a szezonnyitó versenyen.






McLaren


A dolgok nem tűntek rossznak a szabadedzés után, de az időmérő edzésen kiderült, a McLarennek nincsenek győzelmi esélyei Bahreinben. Hamilton negyedik helyről indulhatott a versenyen, de egy másodperces hátrányban volt a pole pozíciót elérő pilótához képest, míg Button csak a nyolcadik lett. Hamilton az első körben támadta Massát, ám túl gyorsan ment, így elveszítette negyedik helyét Rosberggel szemben. A boxkiállásig a Mercedes mögött haladt, majd a boxkiállás során megelőzte a német pilótát és közel olyan sebességgel tudott haladni, mint az élen állók, végül a lassuló Vettelt megelőzve a harmadik helyet szerezte meg. Button a boxban megelőzte Webbert a hetedik helyért és ott is maradt, Schumacher és az ausztrál pilóta között fejezte be a versenyt.

Mercedes

Gyors szabadedzés körök, beleértve a pénteki leggyorsabb kört is, jó hétvége ígérkezett Rosberg számára, aki minden edzésen felűlmúlta Schumachert. Előzetesen arra lehetett számítani, a német pilóta harcban lesz a pole pozícióért, azonban csalódásra, csak az ötödik helyet érte el, két hellyel került csapattársa elé. A verseny első körében Rosberg még Hamilton előtt állt a negyedik helyen, azonban a boxkiállás során helyezést veszített, majd csendesen az ötödik helyen autózott, a verseny végén nem tudta megelőzni Vettelt. Schumacher hatodik lett, Buttonnal és Webberrel a háta mögött.

Red Bull

Vettelnek pénteken fékproblémái voltak, de az időmérő edzésen robbantott, pole pozíciót szerzett. Webber is időt veszített, mechanikai probléma miatt, neki a kormányrúdjával voltak problémák, mivel nem tudott tökéletes kört menni az időmérő edzés harmadik etapjában így csak a rajtrács hatodik helyére állhatott fel. Vettel a futam elején az élre állt, elhúzott a Ferrariktól. Alonso később felgyorsított, de úgy tűnt, a német pilóta kezelni tudja a helyzetet, azonban gyújtógyertya probléma miatt motorja erőt veszített. Ennek ellenére autóját így is behozta negyedik helyre. Webber az első körben Schumacherrel szemben veszített, Buttont a boxkiállásnál megelőzte és a párost üldözve nyolcadik helyen ért célba.

Ferrari

Tökéletes rajt a Ferrari számára, Alonso vezetésével kettős győzelmet szereztek. Massa a második, Alonso a harmadik helyről kezdhette a versenyt, azonban az nyugtalanságra adott okot, hogy a csapat szokatlan adatokat látott a számítógépeken, ezért mindkét autóban a rajt előtt motort cseréltek. A verseny ördöge azonban már nem tréfálta meg őket, Alonso Massa elé került az első körben, majd üldözték Vettelt mindaddig, míg a Red Bull motorja meg nem adta magát, ekkor mindketten megelőzték a német pilótát. Massa üzemanyag-takarékos körözésével Alonso győzelmet aratott.

Williams

Hülkenbergnek jó első napja volt, a második szabadedzést a hatodik helyen zárta. Barrichello már nem volt ennyire szerencsés, az edzés nagy részét elektronikai probléma miatt a garázsban töltötte. A szombati nap jobban sikerült a brazil pilóta számára, de frusztráló volt, hogy a 11. helyen esett ki. Hülkenberg az autó beállítása miatt szorult a 13. helyre. Barrichello kemény keverékű gumival kezdte a versenyt, de nem volt vele annyira versenyképes, mint a lággyal lett volna, azonban így is a 10. helyen pontot szerzett. Hülkenberg bemutatkozása drámai volt. A német pilóta alig tudta elkerülni Mark Webber olajfüstjét a rajtnál. Két körrel később saját hibájából megpördült és autója is megsérült. A verseny további részében a felkapaszkodással foglalkozott, mely a 14. helyig sikerült.

Renault

A csapat a csendes szezon előtti tesztek után megmutatta erejét a szabadedzésen, minden gyakorláson az első tízbe kerültek. Kubica a harmadik volt az első szabadedzésen. A lengyel pilóta átmentette formáját az időmérő edzésre és azonnal a harmadik etapba jutott. Azonban csalódására egy hibát követően meg kellett elégednie a kilencedik hellyel. Petrov a második etapba jutott, de hibázott a kilences kanyarnál, a 17. rajthelyet szerezte meg. Kubica versenye korán elromlott, amikor Webber olajfüstje elvakította. Sutil nekiment a lengyel pilóta autójának, mindketten megpördültek és Kubica lágy keverékű gumijai tönkrementek. Kubica korán kiállt a boxba és szinte az egész versenyt a kemény keverékű gumin töltötte, alig maradt el pontszerzéstől. Petrov a legtöbbet kihozta helyzeteiből, a 11. helyen haladt, de egyik kerékvető megdobta és eltört első felfüggesztése, ezért kiállni kényszerült.

Force India

Sutil elégedett lehetett a Force Indiával, az első szabadedzésen a leggyorsabb volt, míg csapattársa, Liuzzi a hetedik helyet szerezze meg. A szabadedzések végén továbbra is az első tíz körül tanyáztak, reményt adva a csapatnak. Sutil az időmérő edzés harmadik etapjába jutott és a 10. rajthelyet szerezte meg. Liuzzi kigyorsítási problémával küszködött és a 12. helyet szerezte meg. Sutil versenye tönkre ment, amikor Webber Red Bulljából kicsapó füstben nem látott semmit. A német pilóta megpördült, nekiütközött Kubicának, majd a 12. helyen ért célba. Liuzzi jobban szerepelt két pontot szerzett a sima kilencedik helyével.

Toro Rosso

Buemi az időmérő edzés második etapjába jutott, a 17. rajthelyet szerezte meg, miután technikai probléma miatt a pénteki nap nagy részét kihagyta. Csapattársa, Alguersuari a 18. helyről rajtolt, miután hibázott az első etapban. A spanyol pilóta problémamentesen a 13. helyig jutott előre, egyike volt azon pilótáknak, akik két boxkiállással próbálkoztak. Buemi rosszul rajtolt és egy kiállásos taktikán volt, a keményebb keverékű gumival rajtolt. A svájci pilóta túl későn állt ki a boxba és több helyet veszített, a 14. helyre, csapattársa mögé csúszott vissza, azonban három körrel a leintés előtt elektronikai probléma miatt kiállni kényszerült.

Lotus

A Lotus nem volt elégedett a szabadedzéssel, de sokkal nyugodtabban készülhettek, mint újonc ellenfeleik. Míg ők megbízhatók voltak, a Virginnek továbbra is sebességbeli problémáik voltak, ám Glock így is megelőzte őket. Kovalainen kemény harcot vívott Glockkal a verseny elején, majd a Virgin kiesett, ezt követően a Lotus pilótájának csak az volt az egyetlen problémája, hogy a leköröző autókat elengedje, így sok időt veszített. A 15. helyen ért célba. Trulli elkerülte az első kanyarban történt balesetet, később hidraulikai probléma miatt lelassult. A 17. helyre rangsorolták, így a csapat mindkét autója hivatalosan célba ért.

Hispania

A szabadedzésekre csak Senna autója készült el, de a Dallara autójával a brazil pilóta végül az első szabadedzésen csak három installációs kört tudott teljesíteni. Chandhok nem volt ennyire szerencsés, az időmérő edzésig a garázsból sem gurult ki, autójával több probléma akadt, melyet a csapat nem tudott időre kijavítani. Senna szerepelt jobban az időmérő edzésen, a brazil pilóta kevesebb, mint 10 másodperccel maradt el az első helyezettől. Míg Chandhok messze elmaradt csapattársától, miután első hét körét megtette az autóval. A verseny rövidre sikerült az indiai pilóta számára, akinek autóját a középső szektorban egy nagy bucka megdobta, a második kör vége előtt kiesett. Senna a boxutcából rajtolt és 17 kört teljesített, majd hűtője elkezdte folyatni a vizet és motorja túlmelegedett, ez elegendő volt kieséséhez.

Sauber

A szezon előtti tesztek ígéretes eredménye eltűnt, amint a Sauber pályára gurult Bahreinben. A csapat nem volt versenyképes a hétvégén, véleményük szerint a szahíri pálya nem feküdt nekik, de elismerték, sok munkát kell még elvégezniük. De la Rosa és Kobayashi a 14. és 16. helyről rajtolhattak, a középmezőnyben haladtak, ám mindketten hidraulikus probléma miatt kiálltak.

Virgin

A csapat továbbra is megbízhatósági problémákkal küzd, sem Glock, sem di Grassi nem tudott a pályán sok időt eltölteni. Glock legjobb szabadedzésén is csak 10 kört teljesített, habár ez nem gátolta meg a német pilótát abban, hogy az újoncok közül a legjobb legyen az időmérő edzésen. Di Grassinak hasonló hétvégéje volt, csak a második szabadedzésen tudott mért kört teljesíteni, folyamatosan hidraulikus probléma akadályozta. Így is csak egy másodpercen belüli lemaradása volt Glockkal szemben, de versenye csak két körig tartott, a brazil pilóta hidraulikus probléma miatt állt ki. Glock jónak tűnt a versenyen, de 16 kör után sebességváltója felmondta a szolgálatot és a Virgin az új csapatok közül elsőként kezdhetett összecsomagolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése