A 2010-re tervezett szabálymódosítások talán felülről láthatók a legszembetűnőbben. Annak eredményeképp, hogy megtiltották a verseny alatti tankolást, a benzintartály nagyobb és tágasabb lesz. A tengelytáv mintegy 15 cm-rel hosszabbra nő, mint 2009-ben volt, hogy el tudják helyezni a nagyobb tankot. Egy másik opció, hogy egy kicsit előrébb helyezik a versenyzőket, és/vagy rövidebb váltókat építenek, hogy a minimálisra csökkentsék a jármű megnövelését. Elöl az első kerekek keskenyebbek lesznek, ezáltal megváltozik majd az autó karakterisztikája és kezelhetősége, valamint a súlyelosztása. A vezető az első szárnyak dőlésszögét majd állítani tudja.
Habár a tankolás betiltása a sportszabályokat változtatta meg, automatikusan megváltozott néhány technikai rész is. A benzintank kapacitása 120 literről 235 literre nő, míg az autó minimális súlya 605 kg-ról 620 kg-ra. Egy másik változás, hogy betiltják a kerékfedő lapok használatát is. Ezt elsődlegesen azért határozták el, hogy elkerüljék a kerékcsere alatti problémákat, melyek a rosszul, nehezen vagy komplikáltan visszahelyezhető takarólapokból adódtak/adódhatnak. Ebből és a tankolás megszűnéséből eredően a kerékcserék rendkívül gyorsak lesznek, nagyjából 4 másodperc körüliek.
Ha szemből nézzük meg az autót, határozottan különböznek a 2009-es modellektől az ideiek, köszönhetően a közelebb elhelyezkedő első kerekeknek. A keskenyebb első kerekek miatt nagyobb lesz a rés a gumik és a sasszé között, így ez a rész mindennél fontosabbá válik aerodinamikailag. Így aztán minden bizonnyal látunk majd néhány érdekes aerodinamikai megoldást.
Köszi, a tájékoztatást.
VálaszTörlés