Eric Boullier és James Allison beszámolt arról, milyen frissítések várhatók a Lotusnál, így többek között ők is bevezetik a Coanda-hatást kihasználó kipufogót. Boullier szerint a Lotusnál „egy új korszak kezdődik”.
A szezon elején több alkalommal is közel járta a csapat a győzelemhez, azonban egy ideje visszaesett a versenyképessége és már futamok óta nem tudják a dobogós helyeket támadni. Ez idő alatt a csapat a dupla DRS rendszer kifejlesztésére fordította a figyelmét, ezzel viszont más fejlesztéseket elhanyagoltak. A dupla DRS-t most egy időre fiókba rakták és Koreára egy komolyabb fejlesztési csomaggal készülnek, amitől teljesítmény javulást várnak.
„Minden alkalommal, amikor van egy új fejlesztés, abban bízol, hogy az úgy fog működni, ahogy azt várod.” – mondta Boullier. „A Koreába szánt frissítések egy nagy lépés lesz előre, ez egy új korszak megnyitása lesz a számunkra. Arra számítunk, hogy működni fognak, de természetesen ez mindig nehéz feladat, hogy megtaláld a helyes beállításokat az autón, amikor egy új elemet értékelsz. Ami történt a dupla DRS rendszerünkkel, azt mutatja, nem vehetsz biztosra bármilyen javulást, amíg azt ténylegesen nem értékeled a pályán. Mondjuk azt, hogy óvatosan optimisták vagyunk.”
A technikai igazgató, James Allison elmondta, a bevezetésre kerülő Coanda-hatású kipufogó nem csak egy azonnali lökést adhat a teljesítményüknek, hanem a jövőbeli fejlesztéseknek is új kapukat tárna fel.
"A magunk útját jártuk a pályán a viszonylag egyenes, teljesítménymaximalizáló kipufogónkkal", mondta Allison. "Azonban már jóval az E20-as bemutatását megelőzően, egészen a mai napig párhuzamos fejlesztéseken dolgoztunk a szélcsatorna programjainkban, a Coanda hatású kipufogóra koncentrálva. Ahogy megláttuk a potenciálnövekedést, amit a Coanda rendszer jelentett a jelenlegi tervezéssel szemben, világos volt, hogy be kell vetnünk, mert egyszerre húzhatunk belőle hasznot az évad utolsó negyedében és tanulmányozhatjuk is a következő évre. Ennek a kipufogónak az első verziójával fogunk futni Koreában."
A Coanda kipufogónak a McLaren és a Sauber volt az úttörője, de Allison bízik benne, hogy ezt viszonylag könnyen lehet az E20-hoz illeszteni.
„Ez nem olyan nagy dolog, mint a 2011-es fújt ki kipufogók. Tavaly minden csapat, de különösen mi, az előre vezetett kipufogóval, azzal küzdött, hogy a kipufogó nagyon égette az autó egyes részeit. A Coanda rendszernél nincs ilyen, itt már kicsit lehűlnek a gázok, mire elérik a padlólemezt és ez kicsit könnyebbé teszi a dolgokat. Azonban még így is van pár elem, amin dolgozni kell, új Coke-elem, új kipufogó kivezetés, új kipufogó, néhány tűzálló elem a padlólemezen és így tovább. De mindezek egy-egy nagyobb változás, mint egyben egy hatalmas, így könnyebb cserélgetni is őket oda-vissza.”
Kíváncsian várom a fejleményeket.
VálaszTörlés