Az FIA megerősítette, hogy 2013-tól a csapatok egy különleges panel segítségével tüntethetik el a lépcsős orrmegoldást.
A csapatokkal való egyeztetést követően az FIA hozzájárult ahhoz, hogy a csapatok egy egyszerű panelt szereljenek fel az autók orrára, ami eltüntetné azon a magasabb karosszéria rész és az alacsonyabb orrész közötti lépcsőt.
A Technikai Szabályzat 3.7.9 paragrafusa ugyanis kimondja, hogy „választható egy, egyetlen darabból álló, nem strukturális laminált elem (aminek a pontos alkotóelemei a függelékben találhatóak). A panel egyik pontja sem lehet magasabban a referencia sík felett 625 milliméterrel, de alacsonyabban sem, mint 550 milliméter, miközben a pilótafülke hátsó falától egyik pontja sem kerülhet 1950 milliméterrel előbbre.”
A panel érkezését a McLaren csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe már korábban megerősítette akárcsak azt, hogy a reményeik szerint abból egyik csapat sem tud majd aerodinamikai előnyre szert tenni, és az új panel az ütközésbiztonságban sem fog szerepet játszani.
Az FIA e mellett azt is megerősítette, hogy 2013-tól betiltják a szuper DRS rendszerek használatát is. A Mercedes által a szezon eleje óta használt szuper DRS-t a Technikai Szabályzat 3.18 pontja alapján kívánják hatályon kívül helyezni, aminek értelmében „nem használható semmilyen változó geometriájú csatorna, amely direkt, vagy indirekt módon megváltoztatja a távolságot azon a területen, amit a szabályzat 3.10.2 pontja megenged.” Az új szabály ebben a tekintetben nem tesz különbséget a Mercedes eredeti és a Lotus továbbfejlesztett szuper DRS rendszere között.
A szuper DRS tiltása komoly érvágás a Mercedesnek és a Lotusnak.
VálaszTörlésVajon mire lesznek nélküle képesek, ha főleg a Mercedes még így is gyengécske.