A Formula-1 irányítótestülete, az FIA pontosan meghatározta a szabályokat, melyek 2012-re a kerék-kerék elleni harcra vonatkoznak. Szerdán a szövetség honlapján megjelent a Sportszabályzat legújabb változata.
A szabályzat 20.2-es és 20.3-as cikkelye kimondja:
"A pilóta előre megfontolt szándékból, indokolatlanul nem hagyhatja el a pályát. Több, mint egy irányváltoztatás a pozíció megvédésére nem engedélyezett. Az a pilóta, aki úgy tér vissza a versenyvonalra, hogy korábban pozícióját védte, a kanyar előtt legalább egy autó távolságot kell hagynia a pálya szélétől."
Az FIA egyértelművé tette a biztonsági autós fázisban a lekörözött autókra vonatkozó szabályt is.
"Ha a versenybírák úgy látják, biztonságosan megoldható, akkor a ’Lapped Cars May Now Overtake’ (A lekörözött autók előzhetnek) üzenet jelenik meg az időmérő monitoron, ezt követően minden autó, melyet az élen álló lekörözött, megelőzheti az első helyezettet és a biztonsági autót. Ez a szabály csak azokra az autókra vonatkozik, amelyek áthaladtak a kör végét jelző vonalon és a biztonsági autó pályára küldését követően másodszor szelték át az első biztonsági autós vonalat. Az első helyezettet és a biztonsági autót előzők csak megfelelő sebességgel tehetik meg, a mezőny végére kell felsorakozniuk. Miközben előznek, az élen állóknak folyamatosan a versenyvonalon kell tartózkodniuk, csak nyomós indokkal hagyhatják el azt. Ha a versenybírák úgy látják, a pálya nem megfelelő az előzésre, akkor az ’Overtaking Will Not Be Permitted’ (Az előzés nem engedélyezett) üzenetet küldik az időmérő monitorokra."
Úgy tűnik, hogy ezek az új szabályok sportszerűbbé tehetik a versenyeket. Persze a puding próbája a kostoló.
VálaszTörlés