Ahogy az évente lenni szokott, az FIA Motorsport Világtanácsa új szabályokat fogadott el, amelyeket 2012-től kell majd alkalmazni a Forma 1-es futamokon.
Sportszabályok
- 2012-től az új autók addig nem vehetnek részt még a teszteken sem, amíg nem feleltek meg az FIA töréstesztjén.
- A verseny teljes ideje nem haladhatja meg a 4 órát.
- Jövőre ismét érvénybe lép az a korábban már alkalmazott szabály, hogy a lekörözött autók az esetleges Safety Car-os szakaszban visszavehetik a körüket és besorolhatnak a mezőny végére.
- Ha egy versenyautó a boxutcában volt miközben a verseny megszakították, a rajtrácson visszaállhat abba a pozícióba, ahol a megszakítás pillanatában volt.
- A versenyző a fel- illetve levezető körében sem hagyhatja el igazolható ok nélkül a pályát, hogy ezzel időt és/vagy üzemanyagot spóroljon.
- Ha egy versenyző a védekezés során letér (irányt változtat) az elméleti versenyvonalról, arra később már nem térhet vissza.
- A versenyzők az első pillanattól (első szabadedzéstől) megkapják az összes készlet gumit és azt szabadon használhatják, szemben a korábbiakkal, amikor az első napom csak három készlet abroncsot használhattak.
Technikai szabályok változása.
- A kipufogó kivezetését szigorúan szabályozzák annak érdekében, hogy a kiáramló gázok ne jelentsenek aerodinamikai előnyt.
- Jobban láthatóvá kell tenni a pályabírók számára az autók biztonsági kapcsolóját.
- Az oldalsó ütközési struktúrát ezentúl további vizsgálatnak is alá kell vetni, konkréten egy felfelé ható erővel szembeni viselkedést is vizsgálják.
Ezek a szabályok szerintem most egész életszerűek.
VálaszTörlésReméljük a legjobbakat :)
VálaszTörlés