A PZero piros szuper-lágy keverék az egyik legszélsőségesebb Pirelli abroncs. Bár nem kifejezetten időmérőre való abroncs, ugyanolyan nagyteljesítményű, mint bármelyik Pirelli gumi. Az egyik jellemzője, hogy meglehetősen gyorsan felmelegszik, vagyis a pályára lépéstől a maximális teljesítményt nyújtja, de különösen lágy anyaga miatt előreláthatóan kevesebb, mint tíz körre alkalmas, sőt a verseny kezdetén még kevesebbre, amikor az autók nagyjából 200 liter üzemanyaggal vannak megterhelve.
A monacói városi pályán, ahol kevés az előzési lehetőség, nagyon fontos az időmérőn elért eredmény. A kevés bukótér miatt azonban gyakoriak a balesetek és a verseny megszakítása. Az időjárás is változékony, ezért a monacói verseny a szezon egyik legkiszámíthatatlanabb és legizgalmasabb eseménye. Sok meglepő győzelem született már itt, és a Pirelli által választott idei abroncskombináció lehetővé teszi a csapatok számára, hogy kreatív stratégiákkal növeljék esélyüket, ahogy azt már az előző barcelonai futamon is láttuk.
A Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata:
Paul Hembery: „A monacói egy fantasztikus verseny, mely kilóg a többi közül, annyira más, mint a többi, mégis a versenynaptár legragyogóbb ékköve. Izgatottan várjuk a PZero piros szuper-lágy abroncs bemutatkozását Monaco kanyargós utcáin ezen a hétvégén, bár ez a pálya egészen új tapasztalat lesz a megszokott pályákhoz képest. A szuper-lágy abroncsot arra tervezték, hogy kimagasló eredményt nyújtson rövid idő alatt, de nem tartós, így a csapatoknak nagyon meg kell fontolniuk, milyen stratégiát választanak. A helyes stratégián múlik, hogy nyernek vagy vesztenek. A hosszabb futásokhoz már bebizonyosodott a PZero sárga keverék alkalmassága, amely megbízható és kedvelt abroncs az idén, mivel szoros versenyt tesz lehetővé és elég megbízható ahhoz, hogy a pilóták kihozzák a maximumot az autóból. Kezdettől mondjuk, hogy igazi versenyt akarunk, és őszintén reméljük, hogy a monacói ilyen klasszikus verseny lesz.”
A pilóta nyilatkozata:
Jarno Trulli (Team Lotus): „Monaco valamennyi résztvevő számára nagyon különös élmény. Az évad egyik legizgalmasabb eseménye, és akár vezet, akár csak körbesétál itt az ember, a levegőben érződik az izgalom. Minden pilóta szeretne nyerni Monacóban, és én nagyon szerencsésnek tartom magam, hogy 2004-ben sikerült, de olyan nagy itt a nyomás, hogy nehéz gondolkodni, és az aktuális versenyre koncentrálni. Jó kört futni nagy kihívás, de már az is nagyszerű érzés, ha sikerül tartani az iramot. Az abroncsok egyértelműen fontos szerepet játszanak majd. Már kiderült, milyen fontos a megfelelő stratégia, és egy olyan pályán, mint a monacói, ahol az aerodinamika nem igazán számít, úgy vélem, az abroncsok teljesítménye még fontosabb lesz.”
Műszaki adatok és abroncsválasztás:
* A monacói az évad leglassabb versenye, és a pályafelszín a hétvége folyamán alakul ki. Mivel az utcákat nemcsak a verseny előtt, de esténként az egész hétvégén megnyitják a forgalom előtt, a mechanikus tapadás mértéke folyamatosan változik és nehezen megjósolható.
* A legendás Ayrton Senna (aki a Pirellivel vívta első nagydíját) volt a legsikeresebb pilóta Monacóban hat győzelmével, melyből öt egymást követően született, a legsikeresebb csapat pedig a McLaren 15 győzelmével: legutóbb 2007-ben Fernando Alonsóval.
* A nagydíjak történetében Monaco tartja a legkevesebb kiállás rekordját: 1992-ben mindössze két kiállás történt az egész versenyen, Martin Brundle (Benetton-Ford) állt ki a 17. körben és Nigel Mansell (Williams-Renault) a 71.-ben. Ezt a versenyt fejezték be a legkevesebben: 1966-ban mindössze négy pilóta ért el értékelhető eredményt.
A Pirelli Monacóban:
* A világvezető ultra-nagyteljesítményű abroncsokat gyártó Pirelli termékei az egyik legnagyobb számban értékesített márka Monacóban az itt bejegyzett csúcsmodellek nagy száma miatt. Itt a legtöbb az egy főre eső (gyárilag Pirelli PZero abronccsal szerelt) Lamborghinik száma.
* Monacóban készült a második Pirelli naptár 1965-ben. Az angol Brian Duffy fényképezte, a hatvanas évek ikonja, aki David Bowie számára is készített lemezborítókat.
* A Pirelli sorozatos sikereket ért el a Monte Carlo Rallyn: tizenháromszor nyerte meg a versenyt. Legutóbb a finn Mikko Hirvonen nyert a Pirellivel és a Forddal 2010-ben. A Pirelli 1957-ben aratta legutolsó monacói Formula 1-es győzelmét a Maserati 250F-fes pilóta, Juan Manuel Fangiónak köszönhetően.
Túl hosszú szöveg!
Ezek szerint itt van a 6-körös gumi. Ugye ismert, hogy Monacoban a leghosszabb a boxidő.
VálaszTörlésSzerintem jó sok kerékcserét fogunk látni :)
VálaszTörlésDe ugye kell a jó tapadás, ezen a pályán.