2010. november 12., péntek

Horner: Pilótáink egymás ellen versenyezhetnek, ha...

  Friss élményekkel az első konstruktőri bajnoki cím megszerzése után a Red Bull Abu Dhabiba úgy érkezett, hogy Mark Webber és Sebastian Vettel is harcban áll a bajnoki címért. Míg a másik két esélyes - a ferraris Fernando Alonso és a McLaren pilótája, Lewis Hamilton - számolhat csapattársa segítségével, a Red Bull párosának egymás ellen kell küzdenie. Azonban, a csapatfőnök, Christian Horner nem aggódik...


Christian, négy bajnokesélyes maradt a végére és ezek közül kettő számíthat csapattársa segítségére. A Red Bull két pilótája csak önmagában bízhat...
Igen, még négy pilóta van, aki megnyerheti az idei bajnoki címet és csapatként nagyon szerencsések vagyunk, hogy mindkét pilótánk a négy között van. Mark matematikailag jobb pozícióban van, mint Sebastian, de mindketten tudják, célba kell érniük. Kieséssel nem lehetnek bajnokot és bizonyos körülmények között mindketten esélyesek a győzelemre. Mindkettőjüknek a legjobbat kell nyújtani. Biztos vagyok benne, mindent megtesznek a lehető legjobb eredmény elérése érdekében - nemcsak saját maguknak, de a csapatnak is.

Mennyivel könnyebb lenne, ha egyikük számíthatna csapattársára?
Nos, egész évben egymás ellen versenyeztek, mivel ezt az utat választottuk a Formula-1-ben. Mindkettőjüknek esélye van a hétvégén és egyenlő felszerelést és lehetőséget kapnak. Azonban, ha egyikük olyan helyzetben találja magát, hogy nem győzhet - természetesen ez saját döntésük lesz -, biztos vagyok benne, a csapat számára a legjobbat akarja majd.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz elmondta legutóbb, hogy bízik abban, a pilóták jó döntést hoznak. Mi a jó döntés?
Nyilvánvalóan egy fantasztikus csapatért vezetnek és nyilvánvalóan nagyon komolyan hozzájárultak az idei konstruktőri cím megszerzéséhez. Mindketten elismerik nemcsak a Red Bull Racinget, de a Red Bull márkát is. Nyilvánvalóan végül ez a pilóta döntésétől függ, de biztos vagyok benne, felismerik, melyik csapathoz tartoznak és jót tesznek a csapat számára.

Mi fog történni, ha Vettel vezeti a versenyt Webber előtt és Alonso a harmadik helyen halad?
Ez valóban nagyon nehéz. Egy részről saját magadért vezetsz, más részről viszont a csapatért. Megbízol a csapattagokban, így ez egy szörnyű kérdés, mellyel pilótaként szembesülni kell. De végül felismered, hogy a csapatért versenyzel és fontos, a csapat érdekeinek megfelelően cselekedni. Mindketten csapatjátékosok. Ebben a helyzetben bízom benne, mindketten helyes és becsületes dolgot tesznek.

De ha Alonsónak a rajtnál, vagy a verseny során problémái lesznek, akkor szabadon versenyezhetnek?
Abszolút. Abban az esetben mindketten a bajnoki címért versenyeznek. Fennáll ilyen esetben annak is a kockázata, hogy Lewis Hamilton sétakocsikázással bajnok lesz, de ahogy Dietrich mindig azt mondja nekem, ha nincs kockázat, nincs szórakozás!

A Ferrari és a McLaren többször nyert már, de Vettel, vagy Webber történelmet írhat a csapat első egyéni bajnoki címével...
Ez a második nagy dolog lenne. Az első nagy dolgot Brazíliában elértük. Az a győzelem komoly volt a csapaton belül. Az egyéni világbajnoki címmel kényelmesebben aludhatnánk, tudva, egyenlő esélyeket és fantasztikus lehetőséget adtunk pilótáinknak. Bizots vagyok benne, mindketten a legjobbat nyújtják. Magával ragadó lesz, mert egyik pilótának sincs veszítenivalója, de nyerhetnek. Fernando kényelmesebb helyzetben van, mert ő áll az élen, habár kis előnnyel. A versenyen a pilóták hozzáállása nagyon különböző lesz, mindkét pilótának hisz benne, esélyük van.

Sokkal nagyon a nyomás Webberen, mivel talán ez az utolsó lehetősége?
Marknak fantasztikus szezonja van. Négy futamot nyert ebben az évben és ez a legjobb lehetőség eddig pályafutásában. Ilyen lehetőség nem gyakori a pilóták számára és amikor 34 éves vagy természetesen szeretnél bajnok lenni.

Mennyire jelent megkönnyebbülést, hogy a konstruktőri címet Brazíliában sikerült megszerezni?
Nos, ez az egyik elem, amellyel sikeresen megbirkóztunk. Fantasztikus és így már csak az egyéni címre kell koncentrálni a hétvégén. Ez a hétvége arról szól, mit csinálnak a pilóták, mindkettőjüknek a lehető legjobb lehetőséget szeretnénk megadni. Az idei évben nyolc versenyt nyertünk - senki sem győzött többször. 14 pole pozíciót szereztünk eddig és négy kettős győzelmet. Így a csapat szempontjából ez egy fantasztikus év - és csak hab lenne a tortán az egyéni bajnokság megnyerése. A konstruktőri cím sokat jelent a csapatnak - ez mutatja, különböző részlegek hogyan tudnak az ellenfelek ellen harcolni. Az aerodinamikus hogyan képes a gyártásra és a fejlesztésre, vagy a boxkiállás során hogyan dolgoznak a szerelők. Így a konstruktőri nagyobb bajnokság. Az egyéni bajnoki cím presztízs és a közönség erre sokkal jobban emlékszik. Tulajdonképpen hasonló értéket képviselnek a csapat számára.

Mindkét pilóta sokat ért el ebben az évben. Két nagyon különböző karakterek. Miért érdemlik meg a bajnoki címet?
Mark elkötelezett és abszolút kemény munkát végez pályafutása során. Nagyon értékes bajnok lenne és úgy gondolom, népszerű bajnok lenne. Sebastian tekintélyes tehetség, izgalmas pilóta és soha nem adja fel. A rossz dolgok ellenére soha nem adta fel. Nagyszerű karakter és személyiség, ennek következtében egyaránt megfelelő bajnok lenne. Mindketten nagyon megérdemelnék.

Brazíliában Webber állítólag azt mondta, nem érzi a csapat teljes körű támogatását. Beszélt vele azóta erről?
Azt hiszem Mark mondott néhány dolog Brazíliában. Amikor a bajnoki címért harcolt néha az érzelmek előjönnek, Mark tudja, mekkora támogatást és lehetőséget kapott. Néha a pilóták megosztják gondolataikat, hogy ellenfeleikre nyomást gyakoroljanak, ebben a helyzetben sem történt más.

Az utolsó pilóta, aki ehhez hasonlót mondott az Alonso volt a McLarennél - és távozott a csapattól...
Nem tervezzük Mark elbocsátását. Ő és Sebastian lesz 2011-ben a pilótánk.

A Red Bull megerősítette, a jövő évben is Renault motort használnak. Ez szükségszerű volt?
Nagyszerű a kapcsolatunk a Renault-val. Szoros a munkakapcsolat. Támogatásuk nélkül ilyen eredményt nem tudtunk volna elérni az idei évben. Eddigi 14 győzelmünket Renault motorral arattuk és örülünk, hogy a partnerkapcsolat tovább folytatódik. Biztosak vagyunk benne, az idei évi hiányosságokat a munkacsoportok azonosították. Partnerként ideálisak a Red Bull számára. Nem köteleztük volna el magunkat, ha nem tudnánk biztosan, elkötelezettek a Formula-1 iránt és tisztán kinyilatkozták, szeretnének velünk dolgozni. Ezért a kapcsolat tovább mélyült a két vállalat között. Ez látható az autón is.

Mateschitz Úr elmondta, a két éves Renault szerződés lejárta után saját motort építene. Működhet ez?
A Red Bullal bármi megtörténhet. Majd meglátjuk, hogyan alakul a motorra vonatkozó szabályozás. Fontos számunkra a következő években együtt dolgozni egy olyan motorgyártóval, mint a Renault.

A Red Bull mérete csökkenhet a jövő évben...
Soha nem voltunk olyan méretűek, mint a Ferrari, vagy a McLaren, így számunkra ez nem lesz annyira nagy hatással, mint a másik két csapatra. Kisebb befolyással lesz, de remélhetőleg nem komolyabbal.

Ki nyeri meg a versenyt - és a világbajnokságot?
Nem érdekel, feltéve ha az Red Bull autó és pilóta lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése