2010. november 10., szerda

Csúcscsata a csúcspályán, Az Abu-Dhabi Nagydíj következik...

  Jól időzített időpontban rendezik meg az Abu-Dhabi Nagydíjat. Tavaly azért szegeződött a világ szeme erre a hipermodern pályára, mivel akkor debütál a Forma-1-es versenyszezonban, most meg azért, mert ezen a hétvégén a közel-keleti pályán dől el az oly izgalmas 2010-es Forma-1-es világbajnokság.


Elméletileg még négyen esélyesek a világbajnoki címre, de valószínűleg három pilóta közül kerül ki 2010 világbajnoka. Ha a brazíliai dobogó ismétlődik meg, akkor Fernando Alonso begyűjti harmadik világbajnoki címét.

Mark Webber áldozatul eshet a Red Bull sportszerűségének, mely szerint nem tesz különbséget pilótái között. Ugyanis ha Sebastian Vettel segítette volna őt, akkor biztosabb útja lenne a világbajnoki cím felé, de nem így volt. Mark Webber már veteránnak számít a Forma-1-es mezőnyben, így a Red Bull valószínűleg a tehetségesebbnek tartott újoncát, Sebastian Vettelt támogatná jobban, hiszen ő még évekig erősítheti a csapatot, szemben a visszavonulását tervező ausztrál pilótával. Most azonban a két szék között a pad alá eshet a vörös bika csapata, hiszen így könnyen a Ferrari spanyol pilótája lehet a nevető harmadik. Alonsónak ugyanis elég a második helyen célba érnie, s az övé a végső siker függetlenül attól, hogy melyik Red Bull pilóta nyeri meg a futamot.

A negyedik vb-aspiráns Lewis Hamiltonnak már csak matematikai esélye van a győzelemre, de elmondása szerint a végsőkig harcolni fog. „Még mindig harcban állok, és mindent bele fogok adni. Nekik sokkal több a vesztenivalójuk, mint nekem. Nem veszek róluk tudomást, s nem fogom elengedni őket. Abu-Dhabiba győzni megyek. Nem a miénk a leggyorsabb autó, mehetek a negyedik helyen és a többi három nem ér célba. Szóval bármi történhet.” – nyilatkozta bizakodóan a mclarenes pilóta.

A pálya és a verseny

A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát tavaly finom homokréteg takarta, ami szemcsésedéshez vezetett, s az új beton puha és sötét volt. Elég nehéz a pálya a pilóták szemszögéből, hiszen 20 kanyar található rajta, amelyből különösen a hosszú egyenes és az utána következő nyolcas kanyar tűnik ki. A pálya hőmérséklete igen érdekesen alakult 2009-ben. A verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be. Így a pálya hőmérséklete is legalább 7-8 fokkal eshet napnyugta után.

A pálya érdekessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-át látja. Ez nagyon látványos. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.

Az 55-körös Abu-Dhabi Nagydíj november 14.-én helyi idő szerint 17 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,554 km, a teljes versenytáv 305,361 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja, ideje 1 perc 40,279 másodperc.


2009-ben kettős Red Bull győzelem volt. Sebastian Vettel állt a dobogó tetején, míg Mark Webber a második helyen. Vettel ideje 1’34”03.414 volt. A bronzérmes helyen Jenson Button (Brawn GP) ért célba.

2 megjegyzés: