Gyulay Zsoltot augusztus végén nevezték ki a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatójává. Sokakat meglepett a döntés, miszerint Palik Lászlót leváltják, ráadásul egy olyan emberre, aki eddig más sportágban alkotott nagyot. Az új vezetőnek azonban komoly tervei vannak és tartani is akarja magát az első sajtótájékoztatóján elhangzottakhoz. A kétszeres olimpiai bajnok néhány napja az MR1-Kossuth Rádiónak adott interjút – amelynek kivonatos változatát közöljük.
A reggeli műsorban elhangzott beszélgetésből kiderült: az új elnöknek több dologgal is problémája akadt, melyeket a múltban az előző vezető más módon kezelt. Gyulay szerint például magának az államnak is változtatni kell a hozzáállásán, hiszen nem működik elég felelős módon, márpedig egy többségi tulajdonosnak komolyan kell vennie egy olyan beruházást, mint a Hungaroring Zrt. A vezérigazgató más kérdésben is rendkívül komoly változtatásokat tervez. Elfogadhatatlannak tartja például azt is, hogy egy állami cégre (mert a Hungagoring az) „élősködő módon hajtanak rá” különböző magánkézben lévő vállalkozások és többszörös haszonnal végzik a rájuk bízott munkát. Gyulay szerint fölösleges az olyan feladatokat, mint például a pályahasznosítás, idegen kezekbe adni. Saját berkeken belül kell elvégezni az ehhez hasonló munkálatokat, hiszen ha kisebb vállalkozások is képesek rá, akkor az állam is az kell, hogy legyen.
Az új elnök-vezérigazgató szerint nem tartható tovább az az állapot sem, hogy nincsenek érdemi felújítások a versenypályán, amelyekre pedig alapvetően szükség lenne. Többször zajlottak ugyan kisebb átalakítások, melyet természetesen az állam fizetett, kölcsönt is vett fel rá, de a visszatérő haszon a magánszemélyek zsebében landolt - ezért is működött veszteségesen a Hungaroring Zrt. Még nem döntötték el, hogy a kötelező felújításokat és munkálatokat, melyeket Gyulay tervez a pályán és körülötte, miből finanszíroznák, de lehetséges és értelmes megoldásnak tűnik uniós segélyből, juttatásokból megoldani ezt a problémát. Arra a kérdésre, hogy nyereséges-e a nagydíj megrendezésre, egyértelműen igennel válaszolt a szakember. Elmondása szerint csak a szállodai foglalások és díjak áfája dupla annyit hoz az állam konyhájára, mint a licencdíj kifizetése, mely ebben az évben már négy milliárd forint nagyságrendet ütött meg.
Hogy konkrétan milyen felújításokra is gondolt Gyulay Zsolt? Olyanokra, melyekre égető szükség van, és nem is érti, hogy nem gondolt eddig senki ezekre az alapvetően fontos hiánycikkekre. A boksz-utca felszereltsége elavult, új információs rendszer is szükségessé vált, a garázsokba zuhanyzókat kell kiépíteni. Szükség lenne egy szállodára is a létesítmény közvetlen közelében, mert bár Mogyoród közel van Budapesthez, a csapatoknak mégis kényelmesebb lenne, ha munkájuk végeztével nem kéne autóba szállniuk, hogy eljussanak a fővárosba, ahol szállást foglaltak. Mindemellett az aszfaltcsík körüli környezet is alapos felújításra és gondozásra szorul – vélekedett az új vezető.
Az igazgató szerint az országnak és a pályának méltónak kell maradnia arra a kivételes pozícióra, mely a Hungaroringnek kijutott ebben a sportágban. A 25. Magyar Nagydíjat rendezték meg idén, amellyel Monaco és Monza után a mi pályánk van a legrégebben jelen az F1-ben, mint futamhelyszín. Bernie Ecclestone imádja hazánkat és rendkívül jó a kapcsolata a kisebbségi tulajdonosokkal is. Biztosítanunk kell azt, hogy a jövőben is így legyen, és ezt csak folyamatos fejlesztéssel, valamint a kiszolgálás minőségének a lehető legmagasabb szinten történő lebonyolításával lehetséges. Az állam gazdasági helyzetének javítása is lehetséges a Forma-1 segítségével, ám ehhez első lépésként a fizetendő licencdíjat a turisztikai kiadások oldalra kellene elkönyvelni, nem pedig a sportrészleget terhelni vele – mondta zárásként Gyulay.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése