Az FIA új biztonsági autós szabályt vezet be a vasárnapi Brit Nagydíjtól kezdődően, azért, hogy ne ismétlődhessen meg a két héttel ezelőtti, valenciai vitás eset.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting találkozott a csapatok sportigazgatóival Silverstone-ban azért, hogy tisztázzák a biztonsági autós szabályt az Európai Nagydíjakon történtek után.
Több lehetőséget megtárgyaltak - beleértve a boxutca teljes lezárását a biztonsági autós fázis alatt -, de a hírek szerint olyan megegyezés született, hogy egyszerűen még jobban lelassítják az autókat, mint a korábbi alkalmakkor.
Korábban delta időt határoztak meg, amely egy átlagos Formula-1-es autóval teljesített köridejének 120 százaléka, ilyen köridőt teljesítve kellett felzárkóznia a mezőnynek a biztonsági autó mögé, a pilótáknak a vasárnapi versenytől kezdődően a biztonsági autó sebességét kell felvenniük.
Az autók lelassítása miatt nem lesz lehetőség a biztonsági autó megelőzésére - mint ahogy azt Lewis Hamilton Valenciában az első kanyarban megtette.
A lassítás miatt azon pilótáknak, akik a biztonsági autó előtt haladnak nem lesz lehetőségük előnyre szert tenni.
Az FIA reagált arra a problémára is, amely Valenciában adódott, többen gyorsabban teljesítették a kört, mint a delta idő, mivel a körük vége felé gurult a pályára a biztonsági autó. Az új módosítás szerint a biztonsági autós sebességhatár alól a kör utolsó 200 métere mentesítésre kerül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése