Ecclestone 1983 nyarán Magyarországra érkezett, és azonnal támogatóra talált Balogh Tibor, a Magyar Autóklub elnökének személyében. Szó szót, tárgyalás tárgyalást, telex telexet követett, míg a felek 1985. szeptember 10-én Londonban aláírták a Magyar Nagydíj első, öt évre szóló szerződését. Ekkorra már az is eldőlt, hogy nem az eredetileg helyszínnek javasolt Városliget, illetve Népliget ad otthont a futamnak, hanem a mogyoródi domboknál vadonatúj ringet építenek.
A Hungaroring számítógéppel való tervezése világviszonylatban is újszerűnek számított. A Kerepestarcsa és Mogyoród közötti, 73 hektáros területen 1985. október 15-én kezdődtek meg a földmunkák, amelyek nagy része az év végére befejeződött. Az időjárási körülmények miatt az építkezés azonban csak márciusban folytatódhatott, amikor megkezdték a pálya aszfaltozását. Nagy gyorsasággal fejezték be a boxutcát, a négyemeletes toronyépületet, a lelátókat, illetve a rádiós fülkéket. Az építkezés nyolc hónap, voltaképp rekordidő alatt, rendben, határidőre, május végére befejeződött. Az első világbajnoki futamot 1986. augusztus 10-én rendezték.
A Hungaroring az M3-as autópálya mentén, Mogyoród község határában található. A pálya természetes völgyben fekszik, s karéj formájában 50 hektár lelátó öleli körül. Ezen kiváló természeti adottságok miatt, a nézőtér bármely pontjáról, a versenypálya 80 százaléka belátható. A kezdetektől többször is átépítették. A versenypálya teljes hossza az 1986-os átadáskor 4013,786 méter volt, és a pálya vonala nem változott 2003-ig. Ekkor átalakították a ring két neuralgikus pontját: meghosszabbították 202 méterrel a célegyenest, illetve leszűkítették az első kanyart, ami megkönnyíti a versenyzők számára az előzést, valamint átépítették a 12-es kanyart. Utóbbi módosítás a 11. kanyar kezdetétől a 13. kanyar végéig terjedően érintette a régi pályatestet és környezetét.
A korszerűsítés és a csapatok jobb kiszolgálása jegyében 2008-ban további fejlesztések történtek a Hungaroringen. Ezek elsősorban a paddock terület és kiszolgáló létesítményeinek átépítését, illetve új elérési útvonal létrehozását célozták meg.
Akik kilátogatnak a Hungaroringre a hétvégén, azoknak mindenképpen segítséget nyújthat az alábbi táblázat, amely a részletes pályabeosztást tartalmazza.
VálaszTörlésA rajongók már csütörtökön láthatják kedvenceiket, a bokszutca-látogatás keretében. Az érvényes jeggyel rendelkezők tehát július 29-én 16 és 19 óra között sétálhatnak be a bokszutcába.
A bokszutca-látogatás során, 17 és 18 óra között a versenyzők autogramot osztanak.
A 2010-es Forma-1-es Magyar Nagydíj részletes programja:Péntek, 2010. július 30.
Kapunyitás 07:00-kor
08:50-09:15 Forma-BMW szabadedzés
10:00-11:30 Forma-1 első szabadedzés
11:55-12:25 GP2 szabadedzés
12:50-13:15 Forma-BMW időmérő edzés
14:00-15:30 Forma-1 második szabadedzés
15:55-16:25 GP2 időmérő edzés
16:50-17:20 GP3 szabadedzés
17:45-18:30 Porsche Mobil 1 Szuperkupa szabadedzés
Szombat, 2010. július 31.
Kapunyitás 07:00-kor
08:45-09:15 GP3 szabadedzés
09:45-10:15 Forma-BMW első verseny (13 kör vagy 25 perc)
11:00-12:00 Forma-1 harmadik szabadedzés
12:25-12:55 Porsche Mobil 1 Szuperkupa időmérő edzés
14:00-15:00 Forma-1 időmérő edzés
15:40-16:45 GP2 első verseny (39 kör vagy 60 perc)
17:20-17:55 GP3 első verseny (kör vagy 30 perc)
Vasárnap, 2010. augusztus 1.
Kapunyitás 07:00-kor
08:30-09:00 Forma-BMW második verseny (13 kör vagy 25 perc)
09:25-10:00 GP 3 második verseny (16 kör vagy 30 perc)
10:35-11:25 GP 2 második verseny (28 kör vagy 45 perc)
11:45-12:20 Porsche Mobil 1 Supercup verseny (14 kör vagy 30 perc)
12:30 Forma-1 versenyzői parádé
12:45-13:15 Forma-1 rajtrács ünnepség
13:46 Nemzeti Himnuszok
14:00-16.00 Forma-1 Magyar Nagydíj verseny (70 kör vagy 120 perc)
A hivatalos programban a változtatás jogát az FIA fenntartja.