A Formula-1 irányító testülete, az FIA faxon tájékoztatta a csapatokat, hogy minden rendszer, amely az autó hasmagasságát verseny közben módosítja, illegális. Néhány csapat gyanúsan figyelte például a Red Bull autóit, a hírek szerint az RB6 olyan egységet tartalmaz, amely az autó alacsonyabb hasmagassága miatt nagyobb leszorítóerőt generál az időmérő edzésen.
A verseny közbeni tankolás betiltása miatt az autók teljesen feltankolt állapotban vágnak neki a versenynek. Az ellenfelek szerint a Red Bull autói aerodinamikai előnyt élveznek, mivel kisebb a távolság az aszfalt és az autó hasmagassága között, ezért nagyobb leszorítóerőt generál, miközben szinte üres tankkal köröznek az időmérő edzésen.
Azonban az FIA szóvivője megerősítette, hogy semmilyen hasmagasság-változtató eszközt (beleértve a sűrített gáz megoldást is, melyről a múlt hétvégén a sepangi versenyen lehetett hallani) a jelenlegi sportszabályok nem engedélyeznek.
"Minden rendszer, vagy folyamat, amely megváltoztatja a felfüggesztés beállításait, miközben az autó a Parc Fermében várakozik, megsérti a sportszabályok 34.5-ös cikkelyét" - áll az FIA közleményében.
A Red Bull istálló tagadta azon állításokat, hogy manipulálnák menet közben az autó felfüggesztését.
VálaszTörlésAzt is kilátásba helyezték, hogy ők lesznek az elsők, akik óvást nyújtanak be, ha a McLaren vagy bármelyik másik csapat hasonlóval kísérletezne. Már a Bahreini Nagydíj óta vádaskodnak az energiaital-gyártós csapat ellen, hogy egy különleges pneumatikus rendszert használnak, mely mindig kiegyenlítő az autó hasmagasságát, attól függően, milyen nehéz a kocsi (üzemanyag mennyiség).
A legfőbb szószóló emellett a McLaren és Martin Whitmarsh volt, akik azt is kijelentette, hogy ők is elkezdik egy ehhez hasonló rendszer kifejlesztését. Az FIA szakemberei is megvizsgálták a Red Bullt, de nem találtak szabálytalan technológiát.
A sok vádaskodás és ellenvádaskodás miatt a Forma-1 döntéshozó testülete már arra is gondol, hogy módosítják a parc ferme szabályzatot, ezzel lehetővé téve, hogy a csapatok alakíthassanak a felfüggesztésen a futam és az időmérő edzés között. A helyzetet tisztázni kell, amit Christian Horner (Red Bull) és Ross Brawn (Mercedes) csapatfőnökök is sürgetnek.
„Nincsen még csak ehhez hasonló rendszerünk sem. Az FIA is átvizsgálta autóinkat az időmérőt követően, szombat este. Teljesen szabályosnak találtak mindent, nehezen is találhattak volna kifogásolható alkatrészeket. Abban az esetben, ha a McLaren a következő futamok valamelyikén bevet egy ilyen technológiát, akkor mi fogunk először panaszt tenni, mert még a jelenleg érvényben lévő szabályok megsértéséről lenne szó. Egy ezzel kapcsolatos kisebb szabálymódosítást viszont mi is támogatnánk, hiszen rengeteg pénzt lehetne megspórolni” – nyilvánította ki véleményét Horner.