2009. szeptember 16., szerda

Symonds és Briatore elhagyta a Renault-t

  Az ING Renault Formula-1-es csapat rövid sajtóközleményben válaszolt az őt ért vádakra, és elmondta, hogy Pat Symonds technikai igazgató, valamint Flavio Briatore csapatvezető is távozott posztjáról.

"Az ING Renault F1 Team nem fogja vitatni az FIA 2008-as Szingapúr Nagydíj kapcsán tett vádját. Szeretnénk közölni, hogy a csapat menedzsere, Flavio Briatore és a főtervezője, Pat Symonds távozott a posztjáról. A Motorsport Világtanács szeptember 21-én tartandó tárgyalásig nem adunk kommentárt ezzel kapcsolatban."

A Renault-t azzal vádolják, hogy a tavalyi szingapúri versenyen arra utasították Nelson Piquet-t, hogy okozzon balesetet, és ezzel a pályára csalja a biztonsági autót, ami csapattársának, Fernando Alonsónak kedvezett. A brazil pilóta a júliusi menesztését követően édesapjával felkereste az FIA elnökét, Max Mosley-t és beszámolt neki a történésekről. A Motorsport Világtanács a kihallgatások, a telemetriai adatok és a rádiókommunikáció segítségével akarja kideríteni, hogy Piquet vallomása megfelel-e a valóságnak.

8 megjegyzés:

  1. Vélemények a Renault szakemberek elbocsátásáról

    Nelson Piquet július végén a Nemzetközi Automobil Szövetséghez fordult, hogy tájékoztassa őket arról, hogy a nem véletlenül történt a tavalyi szingapúri balesete, hanem a csapat utasítására cselekedett. Habár sem a rádiókommunikáció, sem a kihallgatások, sem a telemetria nem bizonyítja egyértelműen, hogy a brazil versenyző a főmérnök Pat Symonds és a csapatvezető Flavio Briatore utasítására törte össze az autóját, az ellentmondások - és a feltételezések szerinti új bizonyítékok - arra késztették a Renault vezetőségét, hogy menessze állásából Symondst és Briatorét.

    A feltételezések szerint a Franciaországban és Angliában indított eljárást (amit a Renault és Briatore kezdeményezett a Piquet család ellen) is beszüntethetik, amennyiben a Renault-t bűnösnek ítélik. Ez esetben azonban fennáll annak a lehetősége is, hogy a francia gyártó elhagyja a Formula-1-et. A kiadott sajtóközlemény, miszerint "nem vitatjuk az FIA vádjait" beismerő vallomásnak is számíthat, de hasonlóan a McLaren év eleji hazugságbotrányához - ahol Dave Ryan és Ron Dennis távozása után csak felfüggesztett büntetést kapott a csapat - a felelősök menesztésével a Renault is megúszhatja az esetet súlyosabb büntetés nélkül.

    "Az FIA biztosan talált bizonyítékot arra, hogy a vádak megfelelnek a valóságnak. A mai sajtóközlemény után úgy vélem, hogy kifogástalan bizonyítékok bukkantak fel, ami nem teszi lehetővé a két szakember további foglalkoztatását. Azzal, hogy a Renault azt mondta, nem vitatja a vádakat, beismerte, hogy bűnös. Ez meglep, mert erre nem számítottam." - idézi a Skysport a volt csapatvezetőt, Eddie Jordant.

    "Nem értem, hogy hogyan lehet azt mondani egy versenyzőnek, hogy ha meg akarja tartani az állását, össze kell törnie az autóját. Elég ha a biztonságra gondolunk, a versenyző, a pályaőrök vagy a pilótatársak szempontjából. Ez nevetséges. Harminc évig voltam csapatvezető, de nem tudom megérteni, hogy valaki ilyet tervez. Nem tudom mennyire voltak kétségbe esve. Nem tudom, hogy hogyan fordulat elő ilyen egy csapatnál." - tette hozzá a szakember.

    A korábbi Formula-1-es versenyző, John Watson hozzátette: "Ez volt az egyetlen helyes megoldás. Nem ők mentek hanem, hanem elküldték őket. Egy olyan világcég, mint a Renault nem engedhet meg magának ilyen botrányt."

    A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug mindössze annyit mondott: "A Motorsport Világtanács ülése előtt semmit sem szeretnék mondani. Nem tanácsos egyik vetélytársnak sem erről beszélnie, mert így is van bőven vitatéma. Elfogadom, ami a sajtóközleményben volt, és megvárom az ítéletet."

    A Motorsport-Magazin.com értesülései szerint tavaly hatalmas nyomás nehezedett Briatore és Symonds vállára, és feltétlenül szükség volt a győzelemre ahhoz, hogy a gyártó ne szálljon ki a Formula-1-ből.

    A Motorsport Világtanács szeptember 21-én ülésezik, ahol döntést hoznak a büntetésről vagy a felmentésről.

    VálaszTörlés
  2. Ezt akkor tekinthetjük beismerő vallomásnak?!

    VálaszTörlés
  3. Látom, egy F1-es idény sem telhet el 1-2, esetenként 3 irtó nagy botrány nélkül... Kérdés: ez most rosszat, vagy jót tesz a sportnak??? Mert most már lassan az is napra kész F1-ből, akinek lila gőze sem volt eddig, hogy azt eszik-e vagy isszák...
    Persze Briatore-t annyira nem sajnálom...

    VálaszTörlés
  4. Eddig, majd még lesz tárgyalás is, ahol kizárhatják a Renault

    VálaszTörlés
  5. Legalább annyira, mint korábban a Mercedest.
    Nelson Piquet pedig majd szépen mentesül, mert őszinte megbánással bevalott mindent/bemártotta a kenyéradóját, bár ők voltak az ötletadók/
    Valójában senki se fogta a kezét-lábát, amikor a falnak vezette a versenygépet. Bármennyire szorongatták a főnökei, neki 100x 1000x kellett volna ellenkezni és nem elkövetni azt amit tett, és ezzel védeni a saját és versenyzőtársai életét!
    Ha akkor lépett volna a nyilvánosság elé, kivívta volna mindenki tiszteletét, és jogosan kapott volna védelmet...

    VálaszTörlés
  6. A Renault még nem döntött a további Formula-1-es szereplésről

    A Renault elnökségi tagja, Patrick Pelata a francia RTL-nek elmondta, hogy valakinek vállalnia kellett a felelősséget a tavalyi szingapúri esetért, ezért küldték el a csapatvezetőt és a főmérnököt. Arról egyelrőe még nem döntött a francia gyártó, hogy távoznak-e a Formula-1-ből.

    "Nincs a birtokomban minden egyes részlet, de itt nagy hiba történt, ami szankciókat követel. Piquet elhagyta a csapatot és Pat Symonds is távozott. Briatore úgy érezte, hogy morálisan ő is felelős, ezért visszalépett. A hétfői tárgyalás után többet fogunk tudni. Jelenleg is vannak feltételezések, de azt tudjuk, hogy hiba történt."

    A csapat tegnapi sajtóközleményében elmondta, hogy nem vitatja a vádakat. Pelata hozzátette, hogy Briatore és Symonds akciója nem befolyásolhatja a csapat munkáját. "Nem szeretnénk, ha két ember hibája kihasson a Formula-1-es munkatársakra."

    A Renault Formula-1-es jövőjéről egyelőre nem tárgyalnak, mivel a büntetés - a feltételezések szerint 350 millió euró - meghaladhatja a többéves költségvetést. Egyelőre arról sem döntöttek, hogy ki lesz az új csapatfőnök. "Még túl korai erről beszélni."

    VálaszTörlés