2009. szeptember 21., hétfő

A Renault felfüggesztett büntetést kapott, Briatore örökre eltiltva!

 A Motorsport Világtanács úgy határozott, hogy felfüggesztett kizárásos büntetést szab ki a Renault csapatra a tavalyi szingapúri eset miatt. A párizsi meghallgatást követően a bizottság úgy ítélte, hogy Nelson Piquet állításai helytállóak, és a francia gyártó vezetősége utasította arra, hogy csapja a falnak az autóját, hogy előnyhöz segítse Fernando Alonsót.

A Renault ezzel megszegte a Nemzetközi Sporttörvény 151c cikkelyét, és ártott a sport megítélésének. A büntetés értelmében a Renault 2011-ig felfüggesztve marad, és állnia kell a vizsgálatok, valamint a per költségét. Amennyiben az elkövetkező két és fél évben hasonló vétséget követnek el, kizárják őket. Míg Flavio Briatore örökös (határozatlan idejű) eltiltást kapott minden FIA versenysorozatból, Pat Symonds öt év után ismét alkalmazható lesz. Fernando Alonso - aki nem tudott a tervekről - az együttműködése miatt nem kapott büntetést.

Az FIA felhívta a figyelmet arra, hogy nem tolerálja az olyan versenyzőket sem, akiket Briatore menedzsel. Akik üzleti kapcsolatban állnak vele, nem kaphatnak szuperlicenszet. Symonds védenceire a következő öt évben lesz érvényben ez a szabály.

A Renault az ülés elején közölte, hogy belső vizsgálatot indított, amely során az alábbi megállapodásokra jutottak: Flavio Briatore, Pat Symonds és Nelson Piquet közösen egyeztek meg a balesetben, valamint, hogy a csapat többi tagja nem volt beavatva a tervekbe.

Az FIA a Quest nyomozóiroda segítségével járt el az ügyben, és a közlemény szerint ezek a vizsgálatok is alátámasztották a Renault által közölt tényeket.

A Motorsport Világtanács enyhítő körülménynek tekintette, hogy a Renault együttműködött, hiszen elbocsátotta Briatorét és Symondsot, és elnézést kért, hogy ártott a sport hírnevének, valamint, hogy vállalták a vizsgálati és a perköltségek megtérítését. A Renault gyár ígéretet tett arra, hogy jelentős szerepet vállal az FIA biztonsági projektjeiben.

Nelson Piquet szintén elnézést kért a tanács előtt, és mivel büntetlenséget ígértek neki, nem kell konzekvenciával számolnia.

8 megjegyzés:

  1. A Renault elfogadja a büntetést és a jövőre összpontosít

    A Renault Formula-1-es csapat elfogadja a Motorsport Világtanács döntését, amely 2011-ig érvényes felfüggesztett eltiltásos büntetést szabott ki a francia brigádra, miután sikerült bebizonyítani, hogy Nelson Piquet az istálló két vezetőjének az utasítására okozott balesetet tavaly Szingapúrban, hogy előnyhöz jutassa Fernando Alonsót.

    A meghallgatást követően, a csapat elnöke, Bernard Rey elmondta: "Szomorú vagyok, hogy ismét a Motorsport Világtanács elé kellett állnunk. A belső vizsgálatokat követően a múlt héten arról tájékoztattuk az FIA-t, hogy nem vitatjuk a vádpontokat, valamint, hogy vállaljuk a felelősséget a tavalyi Szingapúr Nagydíj során történtekért."

    "Teljes mértékben elfogadjuk a döntést, és elnézést kérünk a Formula-1-es közösségtől az elfogadhatatlan viselkedésért. Bízunk benne, hogy hamarosan magunk mögött tudhatjuk ezt a témát. Szeretnénk a jövőre összpontosítani. Ezzel kapcsolatban az elkövetkezendő napokban adunk információt."

    VálaszTörlés
  2. Mosley: A Renault marad a Formula-1-ben

    Brit lapértesülések szerint a Renault elnöke, Bernard Rey a Motorsport Világtanács ülését követően elmondta, hogy nem szerepel a tervek között a Formula-1-es visszavonulás, amit az FIA elnöke, Max Mosley is megerősített.

    "Ha az elkövetkezendő két évben nem követnek el hasonló szabálysértést, akkor nem lesz problémájuk. Ez volt a legkeményebb büntetés, amit ez esetben kiszabhattunk. A Renault biztosított minket arról, hogy erkölcsileg nem felelősek a történtekért, és ez nemcsak a gyárra, hanem a Formula-1-es csapatra is érvényes, ezért hiba lett volna egy azonnali büntetést kiszabni. Ezért kaptak felfüggesztéses kizárást." - jelentette ki Mosley.

    "Helyes döntés volt. A büntetés megfelelő." - folytatta az elnök, aki sajnálja, hogy így ért véget Briatore pályafutása.

    "Szomorú, hogy így kellett távoznia, egy húszéves sikeres pályafutás után, de mit tehettünk volna? Fontos, hogy elrendezzük a szabálysértő eseteket."

    VálaszTörlés
  3. Hmmm... Hát, nem is tudom, mit mondjak... Mindenesetre Briatore bácsi már keresett annyi pénzt, hogy nyugodtan éldegélhet élete végéig a jól megszokott luxusban...
    Mondhatni: Így jár, akinek túl nagy a p... ja/arca.
    De szerintem Piquet is elásta magát örökre az F1-es berkeken belül...

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm istenem.... Dennis után Briatore is eltűnik...
    Piquet már akkor elásta magát mikor a pályán volt.. nem is egyszer.. :DDDDD

    VálaszTörlés
  5. Nemzetközi sajtóvisszhang:

    Anglia:

    The Independent: "A Renault enyhe büntetésével nem lehet elűzni a csalást a Formula-1-ből. Eddie Irvine-nak igaza volt, amikor azt mondta, hogy a Renault kezére ütnek a nyakoncsapás helyett."

    The Guardian: "A Renault-nak szerencséje volt, hogy csak felfüggesztett büntetést kapott. Ezzel az FIA azt a benyomást kelti, hogy a biztonság kevésbé fontos, mint az igazság. A kizárás a legkeményebb büntetés, de felfüggesztve olyan, mintha a kezükre ütöttek volna. Flavio Briatore örökös kizárásával az FIA megmutatta, hogy a csapatvezető volt a fekete bárány, akárcsak a kevésbé felelős Pat Symonds, akit öt évre tiltottak el. Furcsa, hogy még pénzbüntetést sem kaptak, pedig ártottak a sport hírnevének."

    Daily Mirror: "Nelson Piquet lehúzta Flavio Briatorét, és Max Mosley bosszút állhatott."

    Daily Mail: "Crash-Gate: Flavio Briatorét kidobták, a Renault kiutat talált. A felelősöket megbüntették a kriminális tettért. Flavio Briatore és Pat Symonds már a múlt héten elhagyta a csapatot, a fejüket hétfőn tálcán szervírozták az FIA főhadiszállására, ahol egykoron egy guillotine állt."

    The Times: "A Renault szinte büntetlenül megúszta az esetet. Ez nem egy jogos döntés volt, amit azért szabtak ki, mert Nelson Piquet tavaly szándékosan csapta a falnak az autóját, hanem egy gazdasági megfontolásból hozott ítélet."

    Franciaország:

    L'Equipe: "A Renault-t megkímélték, Briatorét kidobták. A Renault-t az FIA mentette meg, és most lehetőségük van a bizonyításra. A vezetők ki tudják használni ezt a lehetőséget? Briatore büntetése látványos, de kérdés, hogy elfogadható-e az olyan körökben, amelyekben ő mozog."

    Le Parisien: "Nagy tehertől szabadult meg a Renault. Az FIA enyhe büntetést szabott ki."

    Courrier de l'Ouest: "Briatore, az elüldözött milliárdos. Egyes ellenfeleinek valami érdeke fűződött ahhoz, hogy elmesélje mi történt tavaly Szingapúrban. Most félretették az útból."

    Ouest France: "Az enyhe büntetés meglepő. A francia gyártónak azonban semmi szerepe nem volt ebben. Az FIA sokat veszített volna, ha a gyártót, amely 1977 óta jelen van, elüldözte volna."

    Olaszország:

    Gazzetta dello Sport: "Briatore repült a Formula-1-ből. Ez már nem ítélet, hanem egy elszámolás. Flavio Briatore több mint az igazi tettes, ő a bűnbak. Soha többet nem léphet a paddockba. Miért nem akasztották fel őt azonnal? A Renault nem volt rest sárral dobálózni arra az emberre, aki négy bajnoki címet szerezett nekik, csak azért, hogy enyhe büntetést kapjanak."

    Corriere dello Sport: "Briatorét elűzték, a Renault megmentette magát. Briatore örökös száműzetést kapott. Az ítélet büdös, mert bosszú volt. Briatore hibázott és elzavarták. Mindent egyedül csinált? Természetesen nem. Azért, hogy megmentse a Renault-t, vállalta a felelősséget. Nelson Piquet nem kapott büntetést, aki számítóan hajtotta végre az utasítást, majd bosszúból kitálalt."

    Tuttosport: "Viszlát, Mr. milliárdos. A Piquet eset miatt Briatore fizet meg. A Renault nem kap büntetést, ha a következő két évben nem követ el semmit, megússza. Az elkövető Piquet nem kap büntetést, ami igazságtalan. Briatore a következő áldozat Mosley bosszúhadjáratában, amit az ellenfelei ellen indított. Őt Jean Todt követi majd, aki folytatja ezt a politikát. Szegény Formula-1."

    Corriere della Sera: "Briatorét elzavarták. Mosley bosszút állt Párizsban, ott, ahol a francia forradalom idején a guillotine állt. A Renault-t és Piquet is megkímélték a vallomás miatt. Alonso tovább versenyezhet. Átlépték a biztonságosság határát."

    La Repubblica: "Briatore fizet meg mindenért, a Renault megmenekül. Alonso nem kap büntetést, aki a Ferrarihoz szerződhet. A Formula-1 hitelessége megsemmisült. Max és Bernie lefejezte Briatorét."

    Ausztria:

    Kronen Zeitung: "A Renault megúszta, Briatore piros lapot kapott. Az olasz szakembert a padlóra küldték."

    VálaszTörlés
  6. A botrány ellenére a Renault marad az F1-ben

    A Renault bejelentette az FIA-nak, hogy a tavaly Szingapúrban történt incidens következményei ellenére tovább fog szerepelni a Forma-1-ben.

    Habár széles körben elterjedt, hogy az ügy, melynek következtében a Renault kétéves felfüggesztett eltiltást kapott a F1-ből, a francia autógyártót arra kényszerítheti, hogy távozzon a sportból, a legfrissebb értesülések szerint e héten a csapat arról informálta a vezető testületet, hogy szeretnének a világbajnokságban maradni.

    A hétfői, Párizsban tartott WMSC tárgyaláson az FIA-nak előterjesztett nyilatkozatban a Renault a következőket állította: „A Renault F1 és annak anyavállalata komoly szempontokat állított fel azzal kapcsolatban, hogy miért is kellene maradnia a sportban az összeesküvés által a közösségi imidzsen esett kárt követően, valamint a pénzügyi nyomás fennálló háttérének tudatában, mely egyes autógyártók visszavonulását követelte."

    „Következtetésképpen tehát (a Renault) szeretne a Formula-1-ben maradni, és folytatni jelentős hozzájárulását a sporthoz."

    A Renault arra is ígéretet tett, hogy a tavalyi Szingapúri Nagydíj eseményeinek figyelembevételével új csapatstruktúrát vezetnek be annak biztosítása érdekében, hogy ilyen incidens soha többé ne ismétlődhessen meg. Flavio Briatore és Pat Symonds - akik a F1-ből való eltiltásos büntetésben részesültek - lemondtak csapatvezetői, illetve főmérnöki posztjukról.

    Az enstone-i gárda beismerte az összeesküvést, valamint kijelentették, hogy soha nem hitték volna, hogy alkalmazottaik ilyen tettre lennének képesek. Nyilatkozatában a csapat - mely a gárdán belüli belső vizsgálatok után történt - felfedte, hogy az összeesküvés keretén belül Nelson Piquet szándékosan ütközött a falnak a tavalyi szingapúri versenyen.

    „A Renault F1-nek nem volt rá oka, hogy elhigyje, az összeesküvők képesek ilyen típusú viselkedésre. Nyilvánvalóan az összeesküvők a Renault F1, és maga a sport érdekei ellen cselekedtek" - olvasható a közleményben.

    „Ha átgondolták volna tetteiket, akkor nem hihették volna, hogy cselekedeteikből a Renault F1 profitál. Az összeesküvők tettei annyira kívül álltak azon, amiért alkalmazva lettek és oly mértékben ellentmondanak a Renault F1 érdekeinek, hogy azokat egyáltalán nem kellett volna a Renault F1-nek tulajdonítani."

    A közleményben olvasható továbbá: „A Renault F1 új struktúrát vezet be a csapaton belül, valamint megvizsgálja annak belső folyamatát, melynek célja, hogy ilyen típusú incidens többé ne fordulhasson elő újra."

    VálaszTörlés
  7. Bob Bell a Renault új csapatvezetője

    A Renault hivatalosan bejelentette, hogy Szingapúrban a technikai vezető, Bob Bell veszi át a csapatvezetői szerepet, így az idei esztendőben kettős feladatkör vár rá. A korábbi kommunikációs vezető, Jean Francois Caubet az üzletvezetői pozíciót foglalja el. Az új pozíciók kiosztására azért volt szükség, mert Flavio Briatore és Pat Symonds is távozni kényszerült a tavalyi szingapúri balesetben való részessége miatt.

    "A Renault készen áll arra, hogy a jövőre összpontosítson, és a továbbiakban nem szeretnénk kommentálni a 2008-as szingapúri eseményeket." - áll a csapat közleményében.

    A Motorsport Magazin úgy tudja, hogy ez csak ideiglenes megoldás, jövőre a négyszeres Alain Prost lesz a Renault vezetője.

    VálaszTörlés