2009. július 29., szerda

Hivatalos: A BMW az évad végén kiszáll a Formula-1-ből!

   A BMW Motorsport 2005 tavaszán nagy reményekkel jelentette be, hogy 2006-ban saját csapattal vesznek részt a Formula-1-es bajnokságban. A tervek szerint lépésről lépésre közelítették volna meg a csúcsot, így az első évben a pontszerzés, a másodikban a dobogó, a következőben a győzelem volt a cél, amit sikerült is teljesíteni, a 2009-es álmok, miszerint a bajnoki címért harcolnak majd, meghiúsult.
A BMW vezetősége tegnapi ülésén úgy határozott, hogy a jövőben nem kíván részt venni a Formula-1-es bajnokságban. Ezt egy müncheni sajtórendezvényen jelentették be.

"A BMW Group a 2009-es évad után nem folytatja a Formula-1-es tevékenységét. Az ezáltal felszabaduló eszközöket és emberi erőforrásokat az új meghajtástechnológiára, valamint a tartósság területét érintő projektekre fordítjuk. A BMW továbbra is részt fog venni más versenysorozatokban. A BMW Motorsport aktivitásainak átszervezéséről az elnökség a tegnapi ülésen hozott határozatot." - áll a csapat közleményében.

"A BMW a jövőben is részt vesz autósport rendezvényeken: 2010-ben a túraautó bajnokságban és az utánpótlás nevelő Formula BMW-ben. A BMW továbbra is szerepet vállal American Le Mans Series-ben, a hosszú távú versenyeken és a szériaközeli sportban. A BMW Motorrad Motorsport is folytatja a tevékenységét, különösen a Superbike világbajnokságban."

Norbert Reithofer, a BMW AG elnökségi tagja: "A döntés nehezünkre esett, de egyben a következetes lépés is a stratégiai átszervezésekben. A kiváló minőséget egyre gyakrabban tekintik azonosnak a tarósággal és a környezetvédelemmel. Szeretnénk betölteni az iránymutató példakép szerepét. A ONE elnevezésű stratégiánk keretén belül a jövőbeniség és tartósság szempontjából vizsgáljuk meg a projektjeinket. A Formula-1 nem felel meg a célkitűzéseinek. Mario Theissen 1999 óta felel az autósportért. Ezen időszak alatt nagy sikereket ért el, a Formula-1-ben is. Ezért szeretnék köszöntet mondani Mario Theissennek."

Klaus Draeger, fejlesztési vezető: "A BMW-Sauber csapattal már a harmadik évben a legjobbak között voltunk. A jelenlegi évad azonban nem felel meg az elvárásainknak. A tízéves Formula-1-es tapasztalat meghatározó volt a fejlesztőmérnökeink számára. Nemcsak számos újítást köszönhetünk a versenysportnak, hanem a küzdőszellemet is, amely lendületet ad a szériagyártásnak is. Mivel a döntést tegnap hoztuk meg, egyelőre nem tudjuk, hogy milyen személyügyi változtatások lesznek. Számításba vesszük a különböző lehetőségeket, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a hinwili munkatársak és a müncheni Formula-1-es projekt alkalmazottai számára megoldást találjunk. Tisztában vagyunk a felelősségünkkel és amint tudunk valamit, tájékoztatjuk a munkatársainkat."

Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója: "Természetesen szerettük volna folytatni ezt a projektet a hinwili és a müncheni munkatársainkkal egyetemben, hogy bebizonyítsuk, hogy az idei kudarc kivételes eset volt. A cég szemszögéből nézve viszont meg tudom érteni a döntést. Teljes egészében az évad hátralévő részére összpontosítunk, hogy valódi csapatszellemmel és jó teljesítménnyel inthessünk búcsút a Formula-1-nek."


2 megjegyzés:

  1. A FOTA segít a BMW utódcsapatának

    A BMW délelőtt bejelentette, hogy az évad végén visszavonulnak a Formula-1-ből, ez azonban nem jelenti azt, hogy a teljes csapatnak távoznia kell. A feltételezések szerint nem kizárt, hogy az istálló magánkézbe kerül, így Peter Sauber neve merült fel elsőként, aki húsz százalékban birtokolja a BMW-Saubert. Elképzelhető, hogy a bajor gyártó financiálisan támogatja majd a folytatást, hogy elkerülje a végkielégítések kifizetését - ahogyan azt a Honda is tette a Brawnnal.

    Az Autosport arról tájékoztat, hogy az Epsilon-Euskadi veheti át a csapat eszközeit. "Továbbra is dolgozunk a Formula-1-es projekten, de lassan tudunk csak haladni, mert semmi garancia nincsen arra, hogy ott lehetünk a rajtrácson. Azok, akik segíteni akartak nekünk, még mindig érdeklődnek. Meg fogjuk ragadni a kínálkozó lehetőségeket." - jelentette ki a csapatvezető, Joan Villadelprat.

    A Formula-1-es csapatok szövetsége is számára is nagy veszteség a BMW visszavonulása, így már jelezték, hogy készen állnak támogatni azt a vállalkozást, aki átveszi a csapat irányítását. Ha tovább csökken a Formula-1-es résztvevők számára, egy csapat jövőre három autót is indíthat.

    "A BMW bejelentését követően a FOTA tagjai megkezdték az egyeztetéseket. A FOTA készen áll arra, hogy a svájci főhadiszállású csapatnak - amely jelenleg is a szövetségük tagja - megadjon minden támogatást, ami ahhoz szükséges, hogy részt vegyenek a Formula-1-ben." - áll a FOTA titkár, Simone Perillo levelében.

    "Meg kell említeni, hogy a FOTA megkezdte a munkálatokat, hogy javítani tudjon a látványosságon és közelebb vigye a sportot a rajongókhoz. Ezen kezdeményezésekhez tartozik annak lehetősége is, hogy csapatonként három autót indítunk. A FOTA kikéri az érintettek véleményét, és javaslatokat tesz a Formula-1 jövője kapcsán."

    VálaszTörlés
  2. Az FIA felkínálta a BMW helyét a tartalékos csapatok számára

    A BMW vezetősége stratégiaváltás miatt úgy döntött, hogy az évad végén kiszáll a Formula-1-ből, így a BMW-Sauber jövője is kérdésessé vált. A csapat húsz százalékos résztulajdonosa, Peter Sauber megpróbált megállapodást kötni a bajor gyártó vezetőségével, de elmondása szerint nem tudta volna teljesíteni a követeléseket.

    A svájciak volt csapatfőnöke hozzátette, hogy továbbra is mindent elkövet annak érdekében, hogy megmentse az alkalmazottak munkahelyét, az Autosport értesülései szerint azonban Max Mosley levélben tájékozatta a hét tartalékos csapatot arról, hogy felszabadult egy hely a Formula-1-es világbajnokságban.

    A BMW-Sauber a szerdai határidőig sem írta alá a Concorde Egyezményt, és egyelőre nem hoztak határozatot arról, hogy ezt egy későbbi időpontban pótolhatják-e. A Nemzetközi Automobil Szövetség emiatt úgy döntött, hogy a helyet felkínálja azok számára, akik pályáztak a jövő évre, de nem szerepelnek a hivatalos indulók között. Az Epsilon Euskadi vezetője, Joan Villadelprat készen állna arra, hogy elfoglalja a svájci-német csapat helyét a Formula-1-es résztvevők között, a ProDrive attól teszi függővé, hogy lehetősége lesz-e a McLaren-Mercedes partnerkapcsolatra.

    "Többen is vannak, akik a Formula-1-ben akarnak indulni. Ha egy gyártó távozik, biztos lesz másik csapat, akik elfoglalja a helyét." - jelentette ki Mosley.

    VálaszTörlés