Az FIA jóváhagyta az időmérő edzés lebonyolításának módosítását a hétvégi szezonnyitó, Ausztrál Nagydíj előtt.
A Formula-1-es csapatvezetők a bahreini szezon előtti teszten egyeztettek az irányítótestülettel, aggodalmukat fejezték ki aziránt, hogy néhány pilóta az időmérő edzés utolsó etapját a boxban tölti annak érdekében, hogy gumit spóroljon a versenyre.
A tavalyi évben általános dolog volt, hogy néhány pilóta stratégiai döntést hozva nem futott gyors kört a Q3-ban és így a rajtrácsról előrébb indulókkal szemben előnybe kerültek, mivel újabb abroncsokon vághattak neki a versenynek.
Az FIA jóváhagyta azt a javaslatot, melynek értelmében a Q3-ba jutott pilóták egy extra szett abroncsot kapnak a lágyabb keverékből, melyet az időmérő edzés után a Pirellinek vissza kell szolgáltatnia.
Emellett a Q1-et két perccel (20-ról 18-ra) rövidítették, a Q3-at pedig két perccel (10-ről 12-re) meghosszabbították, így a pilóták extra köröket tudnak teljesíteni az utolsó etapban.
Minden pilóta, aki a Q3-ba jutott a futamot azon az abroncson kezdi meg, amellyel a Q2-ben a legjobb időt elérte. Korábban minden Q3-ba jutott pilóta az utolsó etapban legjobb körének teljesítésekor használt abroncson kellett rajtolnia.
A Formula-1-es csapatok bíznak abban, hogy a szabályváltozással megszűnik az a stratégiai előny, amelyet az időmérő edzés utolsó etapjában lehetett szerezni és a rajongók számára látványos lesz a szombati edzés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése