2013. április 7., vasárnap

Forma 1 Kínai Nagydíj

2013. április 12. péntek
Első szabadedzés: 04:00 - 05:30
Második szabadedzés: 08:00 - 09:30

2013. április 13. szombat
Harmadik szabadedzés: 05:00 - 06:00
Időmérő edzés: 08:00 - 09:00

2013. április 14. vasárnap
Verseny:  09:00 - 11:00

 Chinese photo China_zps9c36a974.jpg
Shanghai International Circuit
Város: Shanghai International Circuit
Alapítás éve: 2004
Pálya hossza: 5.451 méter
Versenytáv: 305.066 km.
Kanyarok száma: 16
Jobbos kanyar: 9
Balos kanyar: 7
Csúcssebesség: 310
Körök száma: 56
Első F1-es futam: 2004.
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Időmérőn futott leggyorsabb kör: 1:34.012 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)

Website: http://www.icsh.sh.cn
Tavalyi eredmények: http://laczyi.blogspot.hu/2012/04/forma-1-kinai-nagydij_1.html

Shanghai International Circuit  pályarajz:  Kina photo KiacutenaiNagydiacutej_zpsa07d5ded.jpg Tavalyi összefoglaló videó:

15 megjegyzés:

  1. A Kínai Nagydíjon is két DRS zóna lesz.

    Az első zóna érzékelési pontja a 12-es kanyarban lesz, aktiválni pedig a 13. és 14. kanyarok közötti hosszú egyenesben lehet majd, mégpedig a 14-es kanyar bejáratától 752 méterre. Ez a zóna tulajdonképpen megegyezik a tavalyi egyetlen ilyen szakasszal.

    Az új zóna a célegyenesben került kijelölésre. Az érzékelési pont a 16-os kanyar bejárata előtt 35 méterrel lesz, majd 98 méterrel a kanyar után lehet nyitni majd a szárnyat, amikor arra az egyéb lehetőségek biztosítottak.

    VálaszTörlés
  2. Vettelnek nem volt elég a ~3 héttel ezelőtti botrány, a mostani nyilatkozatával nemhogy csillapította volna a kedélyeket, hanem még fokozta is. Ugyanis Vettel valami olyat mondott, hogy "legközelebb is megszegné a csapat utasítását, és megelőzné Mark Webbert, aki szerinte nem érdemelte meg a Malajziai Nagydíj megnyerését, de nem lesz szüksége az engedetlenségre, mert a Red Bull többé nem ad ki csapatutasítást".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vettel sok rajongót veszített, szerintem, de még fog is, ha így áll hozzá.

      Törlés
  3. Pedig Vettel, Webber kb. 4 másodperces előnyét csak úgy tudta ledolgozni, hogy utóbbi a csapatutasítást betartva visszavett a motor teljesítményéből, előbbi viszont nem.

    VálaszTörlés
  4. Az első szabadedzés eredménye:

    1. Nico Rosberg Mercedes 1:36.717
    2. Lewis Hamilton Mercedes 1:37.171
    3. Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:37.658
    4. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:37.942
    5. Fernando Alonso Ferrari 1:37.965
    6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:38.069
    7. Felipe Massa Ferrari 1:38.095
    8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:38.125
    9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:38.398
    10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:38.561
    11. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:38.790
    12. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:39.057
    13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:39.158
    14. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:39.180
    15. Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:39.336
    16. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:39.360
    17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:39.392
    18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:40.032
    19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:41.966
    20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:42.056
    21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:42.083
    22. Qing Hua Ma Caterham-Renault 1:43.545

    VálaszTörlés
  5. A második szabadedzés eredménye:

    1. Felipe Massa Ferrari 1:35.340
    2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:35.492
    3. Fernando Alonso Ferrari 1:35.755
    4. Nico Rosberg Mercedes 1:35.819
    5. Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:36.092
    6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:36.432
    7. Lewis Hamilton Mercedes 1:36.496
    8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:36.514
    9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:36.595
    10. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:36.791
    11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:36.940
    12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:36.963
    13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:37.103
    14. Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:37.206
    15. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:38.127
    16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:38.185
    17. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:38.211
    18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:38.276
    19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:38.725
    20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:39.271
    21. Charles Pic Caterham-Renault 1:39.814
    22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:43.227

    VálaszTörlés
  6. A harmadik szabadedzés eredménye:

    1. Fernando Alonso Ferrari 1:35.391
    2. Felipe Massa Ferrari 1:36.013
    3. Lewis Hamilton Mercedes 1:36.065
    4. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:36.286
    5. Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:36.420
    6. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:36.549
    7. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:36.605
    8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:36.693
    9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:36.777
    10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:36.853
    11. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:37.072
    12. Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:37.205
    13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:37.300
    14. Nico Rosberg Mercedes 1:37.349
    15. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:37.457
    16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:37.487
    17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:37.740
    18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:37.813
    19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:38.496
    20. Charles Pic Caterham-Renault 1:38.821
    21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:39.627
    22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:39.652

    VálaszTörlés
  7. Az időmérő edzés eredménye:

    1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34.484
    2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:34.761
    3. Fernando Alonso Ferrari 1:34.788
    4. Nico Rosberg Mercedes 1:34.861
    5. Felipe Massa Ferrari 1:34.933
    6. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:35.364
    7. Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:35.998
    8. Jenson Button McLaren-Mercedes 2:05.673
    9. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:35.343
    10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:36.261
    11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:36.287
    12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:36.314
    13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:36.405
    14. Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:36.679
    15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:37.139
    16. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:37.199
    17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:37.769
    18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:37.990
    19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:38.780
    20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:39.537
    21. Charles Pic Caterham-Renault 1:39.614
    22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:39.660
    Q1 107% Idő: 1:42.498

    VálaszTörlés
  8. Mark Webbert kizárták a Kínai Nagydíj időmérőjéről, így csak az utolsó rajtkockából indulhat a holnapi versenyen.

    Webber üzemanyagnyomás probléma miatt állította meg az autóját az időmérő második szakaszában, azonban már azt követően kiderült, valószínűleg kevés volt az üzemanyag a Red Bulljában. A félelme bevált.

    Az időmérőt követő ellenőrzésen mindössze 150 ml üzemanyagot találtak az autójában a szükséges egy liter helyett, így a felügyelők nem is dönthettek másképpen, minthogy kizárták Webbert, így csak a legvégéről rajtolhat holnap.

    A Red Bull dönthet úgy is, hogy ezek után inkább kiveszik Webber autóját a parc ferméből, vállalva, hogy a boxutcából rajtól, viszont változtathatnak a beállításokon. Tavaly Vettelnél ezt tették.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a csapat hibája. Hibája?
      Úgy néz ki, hogy csapat nem tudta feldolgozni a 3 héttel ezelőtti eseményeket. Ez látszott mindkét pilóta eredményén.
      Ha így folytatódik, akkor szerintem Webber az év végén megválik a csapattól.

      Törlés
  9. A Kínai Nagydíj befutója:

    1. Fernando Alonso Ferrari Nyertes
    2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault +10.1 mp.
    3. Lewis Hamilton Mercedes +12.3 mp.
    4. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +12.5 mp.
    5. Jenson Button McLaren-Mercedes +35.2 mp.
    6. Felipe Massa Ferrari +40.8 mp.
    7. Daniel Ricciardo STR-Ferrari +42.6 mp.
    8. Paul di Resta Force India-Mercedes +51.0 mp.
    9. Romain Grosjean Lotus-Renault +53.4 mp.
    10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +56.5 mp.
    11. Sergio Perez McLaren-Mercedes +63.8 mp.
    12. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +72.6 mp.
    13. Valtteri Bottas Williams-Renault +93.8 mp.
    14. Pastor Maldonado Williams-Renault +95.4 mp.
    15. Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 kör
    16. Charles Pic Caterham-Renault +1 kör
    17. Max Chilton Marussia-Cosworth +1 kör
    18. Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 kör
    Kiesett: Nico Rosberg Mercedes +35 kör
    Kiesett: Mark Webber Red Bull Racing-Renault +41 kör
    Kiesett: Adrian Sutil Force India-Mercedes +51 kör
    Kiesett: Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +52 kör

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alonso és a Ferrarik egyre jobbak, csakúgy, mint Räikkönen és a Lotus.
      Hamilton jó volt és a Mercedes is javul, de inkább csak a McLaren visszaesése miatt léphetett előrébb.
      Vettel jó taktikát választott, de mindent összevetve nem érdemelte volna meg a 3. helyet.
      Button csak az eggyel kevesebb kerékcserének köszönheti a viszonylag jó helyezését.
      Webberre rájár a rúd, de azért ott bujkál a kisördög, hogy ebben a csapat keze is benne van. A Maláj nagydíjon is a botrányt kiváltó csapatutasítás in szerintem nem Webbert, hanem inkább Vettelt kívánta segíteni. Ugyanis Webber kerékcseréje után adták ki, amikor az új gumikkal jól mehetett volna, így Vettel későbbi gyors kerékcseréjét követően már ott liheghetett Webber nyakában és ha már ott volt, akkor meg is előzte.

      Törlés
  10. A VB. állása a Kínai Nagydíj után:

    Pilóták:

    1. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 52
    2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 49
    3. Fernando Alonso Ferrari 43
    4. Lewis Hamilton Mercedes 40
    5. Felipe Massa Ferrari 30
    6. Mark Webber Red Bull Racing-Renault 26
    7. Nico Rosberg Mercedes 12
    8. Jenson Button McLaren-Mercedes 12
    9. Romain Grosjean Lotus-Renault 11
    10. Paul di Resta Force India-Mercedes 8
    11. Daniel Ricciardo STR-Ferrari 6
    12. Adrian Sutil Force India-Mercedes 6
    13. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 5
    14. Sergio Perez McLaren-Mercedes 2
    15. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1
    16. Valtteri Bottas Williams-Renault 0
    17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 0
    18. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 0
    19. Charles Pic Caterham-Renault 0
    20. Pastor Maldonado Williams-Renault 0
    21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 0
    22. Max Chilton Marussia-Cosworth 0

    Csapatok:

    1. Red Bull Racing-Renault 78
    2. Ferrari 73
    3. Lotus-Renault 60
    4. Mercedes 52
    5. McLaren-Mercedes 14
    6. Force India-Mercedes 14
    7. STR-Ferrari 7
    8. Sauber-Ferrari 5
    9. Williams-Renault 0
    10. Marussia-Cosworth 0
    11. Caterham-Renault 0

    VálaszTörlés
  11. A Sauber pilótáját, Esteban Gutierrezt öt hellyel hátrébb sorolják a Bahreini Nagydíj rajtrácsán, miután a mexikói pilóta hibája véget vetett saját és a Force Indiás Adrian Sutil kínai versenyének.

    Webber három helyes rajtbüntetést kapott. Webber azt követően kapott büntetést, hogy a Kínai Nagydíj első szakaszában a hatos hajtűkanyarnál Jean-Eric Vergne Toro Rossójával akadt össze. Vergnét megzavarta riválisának előzési kísérlete és a versenybírák szerint a Red Bull pilótája hibáztatható az ütközésért.
    A Red Bull csapat 5000 eurós pénzbüntetést kapott, miután a Kínai Nagydíjon balesetveszélyes módon engedték ki Mark Webbert.

    Nem kaptak büntetést a DRS-t szabálytalanul használók.

    A versenybírák úgy döntöttek, nem büntetik meg azt a kilenc pilótát, akik az Esteban Gutierrez-Adrian Sutil ütközést követő sárga zászlós jelzés alatt használták az előzést segítő DRS rendszert.
    Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Jenson Button, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas és Max Chilton is beidézésre került a Kínai Nagydíjat követően a versenybírákhoz.

    Azonban tettükért nem kapnak büntetést, annak ellenére, hogy a szabályok szerint a DRS-t szabálytalanul használták akkor, amikor az tiltott állapotban volt.

    Az FIA valószínűleg azért kegyelmezett meg a pilótáknak, mert a szezon első három versenyén problémák miatt letiltották a telemetriai kapcsolattal az autók és a versenyirányítás között. A rendszer javításának lehetőségét az FIA vizsgálja, amelynek következtében a DRS használatát a versenyirányítás nem tudja automatikusan letiltani, így a pilótának kell figyelnie arra, hogy sárga zászlós jelzés mellett ne használja az előzést segítő rendszert.

    A versenybírák közölték, a büntetés mellőzésének további oka volt az is, hogy egy perc telt el a sárga zászlós jelzés és azon értesítés között, hogy a DRS nem használható, valamint a célegyenesben a zöld lámpajelzés volt érvényben, amelyről a pilóták azt gontolták, a DRS-t használhatják.

    VálaszTörlés