Az idei GamesComon a Ubisoft végre hivatalosan is bejelentette, hogy folytatja a nagysikerű Might & Magic sorozat körökre osztott stratégiai mellékágát, a Heroes of Might & Magicet, de új néven és új csapattal. A Ubisoft szerint a névváltás csupán arra szolgált, hogy a Might & Magic címke legyen elöl, ahogy a franchise többi darabjánál is (Kingdoms, Clash of Heroes, Dark Messiah, Heroes) és mostantól úgy használják majd, mint a Tom Clancy neve.
Dagadhat a mellünk a büszkeségtől, hiszen eme fontos feladattal a hazai Black Hole Gamest bízták meg a franciák, akik már bizonyították tehetségüket az Armies of Exigoval illetve a Warhammer: Mark of Chaosszal. Mindenesetre az elmúlt pár napban elég sok új infó látott napvilágot a játékról, így megpróbáljuk most összefoglalni ezeket. A forrásokat külföldi (angol, amerikai, német) beszámolók, GamesComos élmények szolgáltatták.
Kezdjük az elején. A Might & Magic: Heroes VI 400 évvel az ötödik rész előtt játszódik Ashan világában. A jóságos király meghal és öt gyermeke a népük élén (emberek, holtak, démonok; a másik kettő még nem ismert) elindul, hogy megszerezzék a trónt. A kaland elméletileg 100 órás játékidőt kínál (de egyes helyeken 40-60 szerepel), de ez csak úgy jön ki, hogy a programban található 5 faj mindegyikének kampányát le kell tudnunk és a végén kapott titkos pályát is le kell gyűrnünk.
Ez összesen egyébként 21 kampányt jelent, ami szintén szép szám. Ráadásul a pletykák szerint ha letudtuk az első húszat, akkor az "extra-küldetést" a még be nem jelentett tikos hatodik fajjal vihetjük végig. A Heroes VI-ban a kiválasztott hőseink szinte a teljes játékon végigkísérnek minket, akiket így folyamatosan fejleszthetünk is. A maximális szint az alap játékban a 30-as lesz, de már most jelezték, hogy DLC-vel is készülnek, melyek elméletileg egy-egy új fajt is tartalmaznak majd.
A fejlesztők szerint a térképek ezúttal is hatalmasak lesznek, ezzel visszatérnek a harmadik részben megtapasztalt méretekhez. Összesen 4 nyersanyaggal találkozunk majd a hatodik részben (fa, érc, kristály és arany) és ezeket begyűjtve tudjuk fejleszteni városunkat. Újabb érdekesség, hogy a városunkban már csak kettő speciális épületet húzhatunk fel, a többi csak és kizárólag lakóház illetve az egységeket gyártó építmények lehetnek. Az ellenfél városait átalakíthajuk a saját népünk képére, de ez sokba kerül és sok időt vesz igénybe.
A hírek szerint a játékban megtalálható egységek több, mint fele teljesen új lesz. Zombik helyett vámpírok lesznek, de kimaradtak a gremlinek, trollok és a koboldok is. Felbukkannak viszont a főellenségek, ráadásul ezek minden második pályán ott lesznek. Legyőzésükhöz komoly taktikázás szükségeltetik majd, ráadásul hatalmasak lesznek. A Heroes sorozat eddigi legnagyobb egységei 2x2 kockát foglaltak el, egy boss viszont ennek többszörösét is kiteszi..
Ráadásul a pályák is változhatnak. Ha például a tenger partján harcolunk, akkor számolnunk kell az apály-dagály okozta területvesztéssel illetve nyeréssel. De nem minden csata arról szól majd, hogy semmisítsük meg az ellenfelet és csapatát. Egyes esetekben meg kell védenünk valakit vagy valamit, máskor pedig az ellen egyik lényét kell elpusztítanunk.
Megmarad a hotseat, ami remek hír. Ez annyit jelent, hogy egy gépen egy programmal többen is játszhatnak egyszerre. Csak megvárom, míg a társam lelépi a saját köreit, majd átadja a helyét és én jövök. Ezért (is) nagy piros pont jár a fejlesztőknek. Ráadásul még a 2011-es megjelenés előtt kiadják a pálya editort, így mire kijön az alap program, már számos rajongói térkép várhat letöltésre.
Szóval a magyar fiúk nagyon belehúztak és a jelek szerint érdemes lesz odafigyelni a Might & Magic: Heroes VI-ra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése