2010. augusztus 30., hétfő

Technikai analízis: Az FIA új padlólemez és szárny tesztje

A Ferrari és a Red Bull autóit ért vádak miatt, hogy az első vezetőszárnyaik hajlékonyabbak a megszokottól az FIA módosította ezen alkatrészekre vonatkozó teszteljárását.

Az FIA bevezetett egy új teszt eljárást az autók padlólemezének vizsgálatára, amelynek célja, annak a kiderítése, hogy a padlólemez hajlékonysága a megengedett 5 milliméteren belül van e (sárga terület) a 200 kilogrammos terhelés esetén. A teszt lényege, hogy egy ponton a padlólemez közepén megnyomják a padlólemezt 200 kilogrammos erővel, a tesztet még 2007-ben a Spanyol Nagydíjon vezették be a Ferrari állítólagos hajlékony padlólemezei miatt. A Spában bevezetett új első szárnyakra vonatkozó tesztek után a padlólemezeken elvégzett teszteket is megszigorítja az FIA az Olasz Nagydíjra. A súly nem fog változni, viszont a padlólemez széleit is vizsgálat alá veszik, valamint megtiltják, hogy a padlólemez túlnyúlása kevesebb legyen, mint 100 centiméter.

Az első vezető szárnyak pedig nem lehetnek 75 milliméternél alacsonyabbak a referencia ponttól, ami az autó legalacsonyabb pontja a padlólemezen lévő lemez nélkül (sárga szaggatott vonal). A szárnyakra vonatkozó korábbi tesztet 50 kilogrammal végezték el, amit a szárny véglemezére helyeztek (kicsi piros nyíl), melynek elhajlása nem lehetett több 10 milliméternél, most a Ferrarit és a Red Bullt ért vádak miatt az új FIA tesztben 100 kilogrammos súlyt használnak, amit a szárny oldalsó részének közepére helyeznek (nagy piros nyíl) és a megengedett elhajlásnak kevesebbnek kell lennie, mint 20 milliméter.

Spában a Ferrari és a Red Bull átment a gépátvételen.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése