2009. július 14., kedd

Forma 1 Magyar Nagydíj

Start:     Jul 24, '09 02:00a
End:     Jul 27, '09 11:45p
Location:     Mogyoród, Magyarország
2009. július 24. péntek
Első szabadedzés: 10:00 - 11:30
Második szabadedzés: 14:00 - 15:30

2009. július 25. szombat
Harmadik szabadedzés: 11:00 - 12:00
Időmérő edzés: 14:00 - 15:00

2009. július 26. vasárnap
Verseny: 14:00 - 16:00

Hungaroring
Alapítás éve: 1986
Kanyarok száma: 14
Jobbos kanyar: 8
Balos kanyar: 6
Csúcssebesség: 291
Körök száma: 70
Első F1-es futam: 1986.
Eddigi nagydíjak száma: 22
Első győztes: 1986: Nelson Piquet (Williams)
Első pole pozíció: 1986: Ayrton Senna (Lotus)
Legtöbb győzelem - pilóta: Michael Schumacher (4)
Legtöbb győzelem - csapat: Williams (7), McLaren (7)
Legtöbb pole pozíció - pilóta: Michael Schumacher (7)
Legtöbb pole pozíció - csapat: Ferrari (7)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:19.071 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Időmérőn futott leggyorsabb kör: 1:19.146 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Website: http://www.hungaroring.hu

Hungaroring

17 megjegyzés:

  1. Autogramosztás a bokszutca-látogatás alatt

    Július 23-án, csütörtökön a Hungaroringen egy kiváló lehetőség adódik az autogramszerzésre. A 16 és 19 óra közötti időre szervezett Bokszutca látogatás keretein belül a szervezők az éppen ráérő pilótá(ka)t a bokszutca végére invitálják, ahol egy külön kialakított részen a rajongók aláírásokat gyűjthetnek be kedvenceiktől.

    A rendezvényen való részvételnek egyetlen kikötése van: Érvényes belépővel kell rendelkezned az ING Magyar Nagydíjra, és máris rendezett körülmények között, tízes csoportokhoz csatalakozva gyűjtheted be kedvenced kézjegyét.

    VálaszTörlés
  2. A Magyar Nagydíj részletes menetrendje:

    CSÜTÖRTÖK 2009. július 23.
    16:00-19:00* Minden érvényes jeggyel - A bokszutcalátogatás során
    lehetőség lesz egyes versenyzőktől autogrammot kérni

    PÉNTEK 2009. július 24.
    Kapunyitás 07:00-kor
    08:50-09:15 Formula BMW szabadedzés
    10:00-11:30 Forma-1 első szabadedzés
    11:55-12:25 GP2 szabadedzés
    12:50-13:15 Formula BMW időmérő edzés
    14:00-15:30 Forma-1 második szabadedzés
    16:00-16:30 GP2 időmérő edzés
    16:55-17:40* Porsche Mobil 1 Szuperkupa szabadedzés
    18:00-18:40 Formula Master időmérő edzés

    SZOMBAT 2009. július 25.
    Kapunyitás 07:00-kor
    08:45-09:15* 1. Formula BMW verseny (13 kör)
    09:40-10:15* Formula Master verseny
    11:00-12:00 Forma-1 harmadik Szabadedzés
    12:25-13:10 Porsche Mobil 1 Szuperkupa időmérő edzés
    14:00-15:00 Forma-1 időmérő edzés
    16:00-17:20 1. GP2 verseny (42kör)

    VASÁRNAP 2009. július 26.
    Kapunyitás 07:00-kor
    08:15-08:50* 2. Formula Master verseny
    09:15-09:45 2. Formula BMW verseny (13 kör)
    10:30-11:20 2. GP 2 verseny (28 kör)
    11:45-12:20 Porsche Mobil 1 Szuperkupa verseny (14 kör)
    12:30 Forma-1 Versenyzői Parádé
    12:45-13:15 Forma-1 Rajtrács Ünnepség
    13:46 Nemzeti Himnuszok
    14:00 24. Forma-1 Magyar Nagydíj (70 kör)



    * az időpontváltozás jogát a szervezők fenntartják

    VálaszTörlés
  3. Kovalainen a leintés után nyerte meg az első edzést

    1. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:22.278
    2. Nico Rosberg Williams 1:22.337
    3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.554
    4. Mark Webber Red Bull Racing 1:22.615
    5. Nakadzsima Kazuki Williams 1:22.619
    6. Jarno Trulli Toyota 1:22.705
    7. Kimi Räikkönen Ferrari 1:22.796
    8. Felipe Massa Ferrari 1:22.855
    9. Fernando Alonso Renault 1:23.001
    10. Jenson Button Brawn GP 1:23.130
    11. Robert Kubica BMW Sauber 1:23.146
    12. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:23.154
    13. Rubens Barrichello Brawn GP 1:23.209
    14. Timo Glock Toyota 1:23.234
    15. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:23.283
    16. Giancarlo Fisichella Force India 1:23.484
    17. Nelsinho Piquet Renault 1:23.678
    18. Adrian Sutil Force India 1:23.845
    19. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:23.998
    20. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:24.228

    VálaszTörlés
  4. A péntek a McLarené volt, délután Hamilton nyert

    1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.079
    2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:22.126
    3 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:22.154
    4 Mark Webber RBR-Renault 1:22.369
    5 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:22.426
    6 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:22.550
    7 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:22.641
    8 Jarno Trulli Toyota 1:22.663
    9 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:22.690
    10 Timo Glock Toyota 1:22.751
    11 Kimi Räikkönen Ferrari 1:22.763
    12 Fernando Alonso Renault 1:22.793
    13 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:22.806
    14 Robert Kubica BMW Sauber 1:22.870
    15 Nelsinho Piquet Renault 1:22.927
    16 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:22.978
    17 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:23.029
    18 Felipe Massa Ferrari 1:23.156
    19 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:23.176
    20 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:23.942

    VálaszTörlés
  5. Hamilton nyerte a harmadik szabadedzést

    1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.009
    2 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:21.408
    3 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:21.509
    4 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:21.655
    5 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:21.800
    6 Timo Glock Toyota 1:21.849
    7 Felipe Massa Ferrari 1:21.911
    8 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:21.935
    9 Mark Webber RBR-Renault 1:21.936
    10 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:21.971
    11 Robert Kubica BMW Sauber 1:22.076
    12 Jarno Trulli Toyota 1:22.097
    13 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:22.101
    14 Nelsinho Piquet Renault 1:22.210
    15 Kimi Räikkönen Ferrari 1:22.270
    16 Fernando Alonso Renault 1:22.274
    17 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:22.312
    18 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:22.391
    19 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:22.684
    20 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:23.231

    VálaszTörlés
  6. Alonso indulhat az élről

    1 Fernando Alonso Renault
    2 Sebastian Vettel RBR-Renault
    3 Mark Webber RBR-Renault
    4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
    5 Nico Rosberg Williams-Toyota
    6 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes
    7 Kimi Räikkönen Ferrari
    8 Jenson Button Brawn-Mercedes
    9 Kazuki Nakajima Williams-Toyota
    10 Felipe Massa Ferrari
    11 Sebastien Buemi STR-Ferrari
    12 Jarno Trulli Toyota
    13 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes
    14 Timo Glock Toyota
    15 Nelsinho Piquet Renault
    16 Nick Heidfeld BMW Sauber
    17 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes
    18 Adrian Sutil Force India-Mercedes
    19 Robert Kubica BMW Sauber
    20 Jaime Alguersuari STR-Ferrari

    VálaszTörlés
  7. Massa brutális balesete

    Az edzés eseményeit beárnyékolja Felipe Massa balesete.

    A baleset miatt az időmérő harmadik szakasza 8-10 perces késéssel kezdődött.

    A televíziós felvételek tanúsága szerint a brazil versenyzőt menet közben fejen találta egy, a brazil Rubens Barrichello autójáról korábban leszakadt, felcsapódó alkatrész. Vélhetőleg egy rugó okozott koponyasérülést a brazil pilótának, aki az eszméletét pillanatnyilag elvesztve a gumifalba csapódott. A felrepülő tárgy körülbelül 270 km/órás sebességnél találta sisakon Massát.

    Massa sérülése súlyos, de nem életveszélyes, zúzott koponyasérülést szenvedett, minden életfunkciója működik, a becsapódásra is emlékezik.

    VálaszTörlés
  8. Felipe Massa hatalmas balesetet szenvedett a Magyar Nagydíj időmérő edzésének második etapjában, amikor az autója a gumifalnak csapódott. Ezt megelőzően egy elem a sisakjának vagy a vállának csapódott, majd kormánymozdulat nélkül haladt tovább.

    Az RTL első értesülései szerint Massa eszméleténél van, és kivizsgálásra kórházba szállították.

    A sisakszakértő, Peter Bürger elmondta: "A karbon sokat kibír, de a nehéz és kemény tárgyak miatt megsérülhet és a pilóta eszméletlen lehet. Egy kicsit rázkódott a feje miután nekicsapódott, de még nem tudjuk mi volt. Ki kell elemezni a nyomokat a sisakon."

    "Szerintem egy rugó volt, ami eltalálta. Eleinte még fékezett, de szerintem akkor veszítette el az eszméletét amikor a gumifalnak csapódott. Az sem biztos, hogy a sisakját találta el, vagy a lejjebb." – tette hozzá Lauda.

    A televíziós felvétele alapján az elem Rubens Barrichello autójáról repült el, aki éppen a hegytetőn haladt és Massa elé repült.

    "Úgy tudom, hogy a sisakjának repült a fémelem, és eszméletlen lett. Szerintem Felipe jó kezekben van, és ha jól tudom már a helikopter is elszállította." – fűzte hozzá Norbert Haug.

    A Ferrari szóvivője, Luca Colajani elmondta, hogy "eszméleténél van, és kórházba vitték, hogy megvizsgálják. Ennyit mondhatok egyelőre. Tudomásunk szerint a sisakjának csapódott a rugó és ettől veszítette el az eszméletét."

    Barrichello elmondta, hogy Massa csak kisebb sérülést szenvedett a rugótól, de egyes sajtóértesülések szerint a keze is megsérült amikor a gumifalnak csapódott.

    VIDEO ITT: http://laczyi.multiply.com/video/item/155/Massa_baleset

    VálaszTörlés
  9. Massa állapota stabil

    A brazil versenyzőt a Magyar Nagydíj kvalifikációján az előtte több száz méterrel száguldó Rubens Barrichello autójának felfüggesztéséről levált, nagyjából 800g-os rugó találta el. Az alkatrész Massa sisakjához csapódott, amelynek következtében a Ferrari pilótája elveszítette eszméletét, és a közel 220km/h-ás sebességgel haladó pilóta szinte fékezés nélkül csapódott bele a bukóteret szegélyező gumifalba.

    „Massát mesterséges kómában tartják, és a tervek szerint a délelőtt folyamán fogják felébreszteni. A jó hír továbbá az, hogy a műtétet követően az éjszaka nem jelentkezett semmilyen komplikáció az állapotát illetően." - tette közzé a Ferrari.

    Vasárnap további vizsgálatok várnak majd a szerencsétlenül járt brazil versenyzőre, és ahogyan azt a pilóta felépüléséért fáradozó orvosok is elmondták, az előttük álló CT vizsgálatok eredményei adnak majd pontosabb információt Massa jelenlegi egészségi állapotáról, és ezek ismeretében lehet majd következtetni mennyi időt vesz majd igénybe teljes felépülése.

    VálaszTörlés
  10. Hamilton győzött a Hungaroringen

    1. L. Hamilton McLaren-Mercedes 1ó38:23.876
    2. K. Raikkonen Ferrari +11.529
    3. M. Webber Red Bull-Renault +16.886
    4. N. Rosberg Williams-Toyota +26.967
    5. H. Kovalainen McLaren-Mercedes +34.392
    6. T. Glock Toyota +35.237
    7. J. Button Brawn-Mercedes +55.088
    8. J. Trulli Toyota +1:08.172
    9. K. Nakajima Williams-Toyota +1:08.774
    10. R. Barrichello Brawn-Mercedes +1:09.256
    11. N. Heidfeld BMW Sauber +1:10.612
    12. N. Piquet Renault +1:11.512
    13. R. Kubica BMW Sauber +1:14.046
    14. G. Fisichella Force India-Mercedes +1 kör
    15. J. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1 kör
    16. S. Buemi Toro Rosso-Ferrari +1 kör

    Kiesések:
    S. Vettel Red Bull-Renault 30. kör
    F. Alonso Renault 16. kör
    A. Sutil Force India-Mercedes 2. kör

    VálaszTörlés
  11. Massa-orvos: Nem sérültek az agyszövetek és nincs életveszély

    Felipe Massa feltehetőleg maradandó károsodás nélkül vészelheti át súlyos balesetét, ami akkor történt amikor a Magyar Nagydíj időmérő edzésén egy másik autóról lerepülő csavarrugó a sisakjának repült, aminek következtében a Ferrari a gumifalba csapódott.

    A brazil Formula-1-es pilóta koponyasérülést szenvedett, ezért megoperálták, majd mesterségesen elaltatták, hogy gyorsabb legyen a felépülés. Massa orvosa Dino Altmann a Deutsche Presseagentur-nak elmondta, "Felipe állapota súlyos, de nem életveszélyes és szerencsére nem sérültek meg az agy idegszövetei."

    Az orvosok vasárnap délelőtt a vizsgálatokhoz felébresztették a tavalyi második helyezett versenyzőt, így visszaaltatás előtt a családtagjai válthattak vele néhány szót. "Jól reagál a kezelésekre. Nem beszél folyamatosan, de jelzésekkel kommunikál. Úgy fest, hogy neurológiai szempontból minden megfelelően üzemel." - jelentette ki a pilóta versenymérnöke, Rob Smedley, aki a Massa csapattal a boxtáblán üzent a sérült sportolónak.

    "Ez volt pályafutásom egyik legnehezebb hétvégéje. Hatalmas teher, hogy itt kell ülnöm, miközben a versenyzőm sérülten fekszik a kórházban. Legalább Kimi második helye valami örömet jelent a csapatnak. Felipe olyan, mintha az öcsém lenne, mindenki nagyon kedveli őt. Rendes srác, és kötődik azokhoz az emberekhez, akik az autóján dolgoznak. Bízunk benne és imádkozunk, hogy minden rendbe jöjjön."

    Várandós felesége, Rafaela a televízióban látta a történteket, majd Budapestre igyekezett. "Arra kérek mindenkit, hogy bármilyen vallású is, imádkozzon Felipéért."

    A tervek szerint hétfőn a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is meglátogatja Massát.

    VálaszTörlés
  12. Lewis Hamilton (1.):
    "Elképesztő érzés ismét győzni, főleg ilyen hosszú problémás időszak után. Ez volt életem egyik legjobb futama - sosem adtam fel a reményt, és ami a legfontosabb, a csapat sem tette. Nagyon sokat dolgozott ezért az egész csapat és én is. Az autó egészen fantasztikus volt. Nem is vártam volna ilyen tempót tőle, de egyszerűen fantasztikus érzés volt vezetni. Folytatjuk a küzdelmet, hiszen látjuk, hogy érdemes. De az ünneplés mellett észben kell tartanunk, hogy egy pilóta a kórházban fekszik, és azt hiszem, mindenki nevében mondhatom, hogy sokat gondolunk rá. Felipe Massának gyors gyógyulást kívánok."

    Kimi Räikkönen (2.):
    "A mai eredményem az egész csapatnak fontos. Nagyon nehéz hétvége van mögöttünk, főleg azért, ami Felipe-vel történt. Elégedett vagyok a második hellyel, még akkor is ha mindig győzni szeretnék. Az ehhez hasonló pályákon mindig több esélyünk van a jó szereplésre, mint a gyors pályákon - és hogy őszinte legyek, ma még sokkal jobbak voltunk, mint amire számítottunk. Nagyon jól rajtoltam, egészen a negyedik helyig tudtam feljönni az első kanyar előtt, majd az első boxkiállás után még jobb pozícióba kerültem. Ekkor már szinte biztos volt, hogy a dobogóért küzdhetek. Megpróbáltam utolérni Lewist, de nagyon gyors volt. Ma egész jó volt az autó, de a győzelemhez kevés volt."

    Mark Webber (3.):
    "A pénteki teljesítményünk alapján arra számítottam, hogy egy kicsit gyorsabbak leszünk, bár azt már sejtettük, hogy a Ferrari és a McLaren közel lesz hozzánk. Tudtuk, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, messze nem volt akkora előnyünk, mint az elmúlt pár futamon, így mindent összevetve nagyon örülök ennek az eredménynek. Könnyebben felvehettem volna a harcot Kimi-vel ha más taktikát választunk. Ám inkább a pozitívumokra koncentrálok, és folytatjuk a harcot a világbajnoki címért. Remélem, tudjuk majd hozni ezt a teljesítményt a világbajnokság hátralevő futamain is. A Red Bull és a Renault büszke lehet, még mindig erősek vagyunk és ez egy jó nap volt."

    Jenson Button (7.):
    "A futam előtt úgy éreztem, hogy esélyem lehet egy jó eredményt elérni, de sajnos nagyon rosszul sikerült a futam. Sok üzemanyaggal rajtoltam, a startnál jó pozíciót kellett volna szereznem, hogy egy hosszabb első szakasz után átvegyem a vezetést. De az első gumik hamar elkoptak, így nem tudtam tartani a tempót az élen haladókkal. Nem igazán értjük, hogy mi a gond az autóval, hiszen pénteken egész jó tempót sikerült elérnünk. Az autó valahogy nem megy úgy, mint a korábbi futamokon. Még a valenciai futam előtt megpróbáljuk azonosítani és megoldani a problémát. Sajnos csak két pontot tudtam szerezni, ami elég kevés."

    Rubens Barrichello (10.):
    "Az a legrosszabb, hogy lett volna lehetőségem pontot szerezni. Volt egy koccanásom a második kanyar előtt, akkor csúsztam ki a pályáról. Innen mindig nehéz újra felgyorsulni, csak időnként sikerült jó tempót elérni, főleg az utolsó kiállás után, de akkor már késő volt. Nagyon nehéz hétvége volt, szeretném elfelejteni. Még sokat kell dolgoznunk azon, hogy megtaláljuk mi okozza a problémákat."

    Jaime Alguersuari (15.):
    "Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült célba érnem, bár fizikailag az utolsó öt kör nagyon nehéz volt. Alig tudtam tartani a tempót, de mindent összevetve elégedett vagyok. A 15. hely nem is olyan rossz, főleg hogy annyi volt a célom, hogy végigcsináljam a 70 kört és tartsam a tempót. Sokat tanultam ma, rájöttem, hogy a Forma 1-nek akadnak olyan részei, amik azt mondatják velem: 'a fenébe, ez kemény'."

    Sebastian Vettel (kiesett, 17.):
    "Koccantam az első kanyar előtt Kimi-vel, van ilyen. Ez tönkretette az egész futamomat, az első kiállás után a bal első felfüggesztés felmondta a szolgálatot, így fel kelett adnom a harcot. Tudtuk, hogy ezen a pályán szoros lesz a küzdelem - bár nekünk is van plusz gombunk a kormányon, csak annyi a különbség, hogy mi hiába nyomjuk meg, nem történik semmi. Az első kanyarba a szokásos három-négy helyett öt-hat autó ér be egymás mellett, meg kell szokni ezt. Még van

    VálaszTörlés
  13. Megjött Massa étvágya

    Felipe Massa édesapja arról tájékoztatta az egyik brazil újságot, hogy fia állapota óráról órára javul, s ennek egyik legújabb bizonyítéka, hogy már enni is kért volna a 28 éves versenyző. Massa orvosai azonban egyelőre nem adtak engedélyt arra, hogy a pilóta szilárd élelmet kaphasson.

    A Ferrari balesetet szenvedett versenyzője egyre többet kommunikál, s bár nem emlékszik sem a versenyhétvégére, sem az időmérőn történt balesetre, családtagjaitól érdeklődik a történtekről.

    Az orvosok szerint a baleset előtti időszak kiesése egyáltalán nem meglepő, s ez nem adhat okot arra, hogy agykárosodásra gyanakodjanak. Az újság a tegnapi hírekkel ellentétben azt azonban nem zárná ki, hogy Massát a szállíthatósága után nem viszik át egy párizsi specialistához, ahol további vizsgálatok várnának a Ferrari kiválóságára. Minderre a jövő hét csütörtököt jelöli meg a brazil lap.

    VálaszTörlés
  14. Valenciában nem indulhat a Renault az elszabadult kerék miatt

    A Renault csapat nem vehet részt a valenciai Formula-1-es versenyen. A csapatot azért zárták ki, mert rosszul rögzítették Fernando Alonso kerekét, és ennek ellenére a pályára engedték. A versenybíróság a televíziós felvételek megtekintését, és a rádiókommunikáció meghallgatását követően döntött így.

    A döntést a Sportszabályzat 23.1.i cikkelyével indokolták, amely szerint a csapat felelőssége, hogy csak biztonságos autót engedjen vissza a versenybe a boxkiállás után, és mind az edzéseken, mind a versenyen meg kell felelni a biztonsági követelményeknek.

    Az FIA úgy véli, hogy a Renault szerelői mulasztottak, amikor a tizenkettedik körben nem megfelelően rögzítették a jobb első kereket, és bár tudtak a hibáról, a pályára engedték Alonsót. A kerék elrepült az autóról és a pálya szélén landolt.

    Henry Surtees egy héttel ezelőtt a Formula-2 Brands Hatch-i versenyén szenvedett halálos sérüléseket, miután eltalálta a fejét egy kerék, és Felipe Massa is súlyosan megsérült, amikor az időmérő edzésen a Brawn felfüggesztésének csavarrugója a sisakjának repült, ezért az FIA szigorúan bünteti mások veszélyeztetését.

    A csapat fellebbezni fog a döntés ellen.

    VálaszTörlés
  15. Massa ma lábra állt

    További jó hírek érkeznek Felipe Massa állapotáról, akit jelenleg is az Állami Egészségügyi Központban kezelnek. A brazil pilóta menedzsmentje a saját weboldalán keresztül tudatta, hogy Felipe újabb vizsgálatokon esett át, amelyek mind megerősítették folyamatos javulását.
    Felipe beszél, képes egyedül, egyenesen ülni. Sőt, kis segítséggel a mai napon, a szombati baleset óta először néhány lépést is megtett. Várhatóan ma már elhagyhatja az intenzív osztályt. Orvosi szempontból minden a lehető legjobban alakul, megfelelő ütemben gyógyul. Ugyan Massa az elkövetkező néhány napban még biztosan az ÁEK-ben marad, továbbra is valószínű, hogy rehabilitációra Párizsba szállítják.

    A délután folyamán várhatóan Luca di Montezemolo is meglátogatja sérült versenyzőjét, a Ferrari csapat és a rajongók jókívánságaival felvértezve.

    VálaszTörlés