2009. július 14., kedd

A Ferrari napokon belül átcsoportosítja erőit és 2010-re fókuszál

 A Ferrari az idén mindösszesen kettő darab dobogós hellyel „büszkélkedhet", ami igazi negatív meglepetés a csapat utóbbi egy évtizedben figyelembe vett eredményét illetően. A patinás csapat ezen szégyenteljes teljesítmény után úgy dönt, hogy miután a világbajnoki cím már abszolút elérhetetlenné vált, az idei autó fejlesztését napokon belül befagyasztják és máris a jövő évi bajnokságot helyezik előtérbe.
A csapatvezető a hétvégi dobogós helyezés ellenére arra a kérdésre, hogy milyen úton haladnak tovább a fejlesztések terén, egyértelmű választ adott: „Már elindítottuk a felkészülést a következő idényre, és lényegében pár héten belül teljesen át is helyezzük a hangsúlyt az új projektre. Nem veszthetünk időt! Tudjuk, hogy a következő idény kulcsfontosságú lesz, és jóval lendületesebben akarjuk kezdeni az évadot, mint ahogy azt tettük idén. Tehát inkább nem is hetekről, hanem napokról van szó." - mondta Domenicali a fejlesztési terv kapcsán.

A Ferrari vezetője Felipe Massa hétvégi dobogós helye ellenére nem beszél áttörésről az autó fejlődését illetően, sőt kijelenti, hogy továbbra sem biztosak abban, hogy az autó milyen teljesítményre lehet képes a következő futamokon.

„Azt kell mondanom, hogy idén meglehetősen óvatosnak kell lennünk, mert nagyon nehéz megérteni az autó viselkedését a különböző feltételek mellett."

„Csapaton belül is egyik napról a másikra változnak a viszonyok. Ha megnézzük, a teljesítmények másutt is meglehetősen ingadozóak, például a Renault bámulatos volt."

„Az év kulcskérdése a gumik viselkedésének megértése a különböző pályaviszonyok mellett. Néhány verseny után észleltük, hogy mások is hasonló gondokkal küszködnek, úgyhogy ez még mindig nem egy lefutott ügy."

A szakember szerint a Német Nagydíj összességében valóban jól sikerült, és ez a KERS-nek és a jó gumistratégiának köszönhető. 

„A Német Nagydíjat illetően azt mondanám, hogy nagyon jók voltunk, Felipe és Kimi jó startot vett és a KERS is remekül dolgozott. A futam elején kíméltük a gumikat, ami jó döntésnek bizonyult, és ezután boldog vagyok."

„Azonban továbbra is a földön kell járnunk, mert mások sem alszanak. Nézzük csak meg a Renault, a McLaren, avagy a Force India versenyét."

„Sajnos Hamilton az elején egy durrdefekt miatt elvesztette a futamát, így nem láttuk, hogy mire lett volna képes. De ezek a dolgok ott lógnak a levegőben, ha versenyzik az ember." - mondta Stefano Domenicali.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése